VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Eagle One

/ #5160 Re:

30.01.2013 07:44

#5154: vaeltaja -

Vaeltaja kyselee, että,"Mikä tekee hänestä sitten meidän sivukylien asukkien asiantuntijan ja ohjaajan, sillä meillä on vuosisatojen kokemus hallussa".

Lueskelin taaksepäin ja huomasin Vaeltajan outoja kommentteja mm. nimimerkille Peloton. Oudosti hän Vaeltaja veti mutkia suoriksi niistäkin.

Omasta puolestani voin kertoa, että olen aika lailla sukulaissielu "Pelottoman" kanssa. Olen maaseudun asukas ollut AINA.  Ja pysyn, vaikka henkensä puolesta täällä saa pelätä, kun ei lähde mukaan susientappajien kinkereihin. Eri mieltä oleva käsitetään uhkaksi paikallisille susien tappajille ja heidän perheilleen. Mutta pois en lähde.

Luuleeko Vaeltaja eläneensä jo vuosisatoja? Onkoa sukusi todellakin elänyt aina maaseudulla ja pelkästään kotoisin Suomesta?

Katson, että minulla on ihan tasapuolinen oikeus keskustella täällä ilman, että minut leimataan kaiken maailman nimityksillä ja samaistetaan milloin minkäkinlaiseksi tyypiksi ihan vaan mielipiteideni vuoksi.

Siispä ajattelin heittää takaisin ja katsoa, "kalahtaako kalikka". Ja kalahtihan se. Nimitykset "persu" ja "perusjuntti" sai jonkun vastaamaan nimeensä.

Nyt sitten jo insinööriyskin on jo huono juttu! Sitä ei pelasta se, että insinööri on maalainen ja ikänsä luontoa, retkeily ja erävaellusta harrastanut.