Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #3543 Israel valmistautuu harjoituksissa kemialliseen sotaan ja ohjusiskuihin

08.01.2013 12:47

Israel valmistautuu harjoituksissa kemialliseen sotaan ja ohjusiskuihin

Israelin armeija harjoituttaa sairaaloita kemiallista sodankäyntiä varten. Maan sotilashallinto valmistelee terveydenhuollon laitoksia erilaisiin turvallisuusuhkiin, mukaan lukien ohjusiskut ja kemiallisten aseiden iskut. Asiasta uutisoi Jerusalem Post.

Lähde: RT
Toimittaja: Janus Putkonen
4.1.2013, Verkkomedia.org

Israel valmistautuu harjoituksissa kemialliseen sotaan ja ohjusiskuihin

Harjoitusten skenaariot ovat mittavia. Valmisteluja tehdään sen varalle, että iskujen uhreja on yli 1 000 ihmistä. Mukana on Israelin kodinturvajoukot, jotka sanovat harjoituksia tapahtuvan paljon - vastuu iskujen torjunnasta on heillä.

Kaikki 27 sairaalaa Israelissa käyvät läpi harjoituksia valmistautuakseen kemiallisten aseiden seurausten muodostamiin vaatimuksiin. Sairaaloita valmistetaan tilanteeseen, jossa paikalle kiidätetään yllättäen 200-700 potilasta.

Harjoituksissa näyttelijät muodostavat uhrit, jotka antavat lääkintähenkilökunnalle vaihtelevia haasteita. Vuoden 2012 aikana suoritettiin 25 vastaavaa harjoitusta. Toimintoja varten perustettiin myös maanalaisia hoitokeskuksia.

Harjoitusohjelma käynnistyi voimalla samaan aikaan kun keskustelu Syyrian kemiallisista aseista on kiihtynyt. Israelin hallinto kiistää, että asioilla olisi suora yhteys, mutta toisaalta pääministeri Netanyahu sanoo Israelin olevan aina valmiina vastaamaan kaikkiin uhkiin.

Syyria on kiistänyt aikovansa käyttää kemiallisia aseita Syyriassa. Maassa taistelevat terroristit ovat niitä kuitenkin jo käyttäneet ja omaavat kemiallisen sodankäynnin edellytykset. Syyrian hallinto on sanonut, että sen aseet pysyvät varastossa, mutta mikäli Syyria joutuu ulkoisen hyökkäyksen kohteeksi, se sanoo puolustautuvansa kaikella mitä sillä on arsenaalissaan - myös pelätyillä kemiallisilla kärjillä varustetuilla SCUD-ohjuksilla.

Janus Putkonen @ 4.1.2013 23:30

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…