Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Juhani Starczewski
Adressin tekijä

/ #3528 Tervehdys!

05.01.2013 13:52

Tervehdys!

Keväällä 2012 Jyväskylässä/-stä alkaneen (mies)herätyksen vahvistukseksi seuraavaa:
Jyväskylä tunnetaan koulukaupunkina – Suomen Ateenana. Ensimmäinen suomenkielinen oppikoulu – Jyväskylän Lyseo – perustettiin vuonna 1858. Suomen ensimmäinen suomenkielinen tyttökoulu perustettiin vuonna 1864. Maan ensimmäinen suomenkielinen kansakoulun opettajaseminaari perustettiin vuonna 1863, kasvatusopillinen Korkeakoulu aloitti 1934 ja se muuttui Yliopistoksi 1966.
Yliopiston vanhassa juhlasalissa on katonrajassa tekstejä:
Ikkunaseinän teksti kuuluu:
”Waeltaja sanoo Suomelle, että sen nuorison parasta tässä harrastetaan”.
Vastakkaisella seinällä lukee:
”Valoa kansallemme”, sekä ”Scientia est potentia”.
Etuseinän yläosassa on neljä Uuden Testamentin jaetta:
Mark. 10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille:
"Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. ,
Joh. 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus",
1 Tim. 4:8 Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen ja
1 Kor. 15:58 Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.
Takaseinällä on neljä Vanhan Testamentin jaetta:
Saarn. 12:1 Ja muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, joista olet sanova: "Nämä eivät minua miellytä"
Ps. 111:10 Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti.
Ps. 93:5 Sinun todistuksesi ovat aivan vahvat, pyhyys on sinun huoneellesi arvollinen, Herra, hamaan aikojen loppuun.
Jes. 40:31. mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

Tiedoksenne Siunauksin

Juhani Starczewski

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…