Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Taina

/ #191 Samoin Re: Tutustukaa ensin ohjelmaan ennen kuin kirjoitatte nimenne addressiin!

26.01.2011 14:37

#3: Eva Kalliala - Tutustukaa ensin ohjelmaan ennen kuin kirjoitatte nimenne addressiin! 

Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Ja hyvät "koiraihmiset" lukekaa ehdottomasti hänen kirjansa, esim tuo Kuiskaaja. Ohjelmassa ei tule läheskään näköjään kaikille selväksi ne perusasiat jotka meidän tulee muistaa koiristamme, mutta kirjassa nämä tulevat esille. Kirja tuo hyvin esille sen miten hän eli Cesar kunnioittaa ja rakastaa koiria ja yleensäkin Luontoäitiä. Vaikka hän painottaa koiran luonnollista tapaa elää, niin samalla hän tarkoittaa sitä, että meidän tulee osata suhteuttaa se oikein omaan elämäntapaamme. Meidän jokaisen tulisi kyllä miettiä, että mitenkäs tämä juttu nyt menikään!!! Se että jos näitä hänen oppejaan ei osata toteuttaa oikein, niin se ei ole hänen vikansa. Me tulkitsemme tavallisien koirankouluttajienkin oppeja meilkein laitanaan väärin. Cesar painottaakin että hän on psykologi ei varsinainen kouluttaja, eikä hän tuomitse koirakouluttajia, päinvastoin hän usein kehuu heitä. Itse olen saanut korjauttua meillä useankin ns.käytösvirheen koiraltamme Cesarin opeilla ilman palkintoa, kosketusta tai huutoa, eikä todellakaan ole tietoa koiran agressiivisuudesta. Jopa lapseni pystyivät käyttämään oppeja hyvödyksi ja nyt koiramme ymmärtää heitä paremmin. Painotan edelleen, että jos ei ymmärrä lukemaansa ja näkemäänsä, niin sitten on oma vika. Muistakaa, että me opetamme lapsellemmekin käytöstavat jo heti alusta asti, emmekä me niitä ole palkitsemassa heti tikkarilla, kun käyttäytyvät oikein. Vai palkitsetteko?! Jos palkitsette niin saattepa nähdä mitä sieltä kohta tulee. Cesarin motto on LIIKUNTA, KURI JA HELLYYS aina tässä järjestyksessä. Meidän koiramme on sangen tyytyväinen yksilö tällä paketilla eikä ole tietoakaan kaikenmaailman namipaloista yms. Koiramme on meille erittäin tärkeä ja osa perhettämme, mutta se on silti eläinlajeista koira joka toimiii vaistonvaraisesti.