KIINTEISTÖ OY LAMMENTAUSTAN VUOKRIEN KOROTUKSET JUVALLA

ex-politiikko

/ #15 miettikääpä

05.11.2012 18:44

Niin...minä ihmettelen kunnan asunto bisnestä. Kunnan on järjestettävä asunto,jos ei muuten saa, kunta on velvollinen siihen. Mutta kunnat on huomannut hyvän bisneksen vuokra-asunto puolella. Itse asuin aikoinaan pohjois-savossa ja kyseisen kaupungin asunto Oy keksi pienille kaksioille ja yksiöille "rangaistusvuokran" vedoten siihen, että saatas isompia asuntoja paremmin meneen. No siinä törmätään siihen, miten yksin eläjä saa asumistukea ylisuureen asuntoon. Nyt sama on tulossa Juvalla vastaan, vuokria nostetaan kaksi kertaa vuodessa ja asumistuet vähäosaisilta tarkastetaan kerran vuodessa. Kunta on nyt lähetenyt yksityismarkkinoita mukaileen ja hilaavuokrat yksityisten tasolle. Missä siis on sosiaalinen asumismuoto???? Miettikkäpä miten käy niiden pienituloisten? Veneen allekko he joutavat? Olen politiikassa ollut mukana, tämä ei ole yksin Juvan kunnan ongelma. Haluasimpa kuulla kiinteistö Oy:n toiminnanjohtajan kommentin asiaan, miksi? No, kai se kunnassa on tullut ajatus, Mooses oli Mooses, bisnes on bisnes, vaikka pienituloisten kustannuksella. Eikös se valtionkin toiminta tapa nykyään?