Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Mää vaa
Vieras

/ #152 Ohjelmasta saatu hyöty

12.01.2011 16:53

Itse olen kokenut Ceasarin ohjelman ja ajatukset hyväksi. Omistan saksanpaimenkoiran ja se mitä olen hänen ohjelmista ja kirjoista oppinut on nimenomaan LIIKUNTA!! luulin liikkuneeni aktiivisen ja "hysteerisen" koirani kanssa riittävästi (kävelylenkit, metsälenkit sekä isolla pihalla leikkien), mutta vasta Cesarin ajatukset ovat saaneet minut ymmärtämään että koira todella tarvitsee enemmän liikuntaa. Cesarin innoittamana koirani vetää välillä pulkkaa (jossa painoa) ja teen potkukelkan kanssa lenkkejä jolloin koira saa juosta ja vetää minua potkurin päällä. Ostin sille koirarepun, johon laitetaan painoa ja käytän sitä välillä lenkeillä. Voin sanoa, että koirani rakastaa fyysisiä haasteita ja olen onnellinen että tiedän ja osaan niitä sille nyt tarjota. Kotona se on rauhallisempi, ylimääräiset haukkumiset sisällä ja pihalla ovat vähentyneet ja muutenkin koira vaikuttaa olevan kaikin puolin tasapainoisempi.

Remmissä vetäminen loppui, kun otimme Cesarin kävelytekniikan käyttöön - Voin sanoa että lenkit ovat nyt nautinnollisempia molemmille. Koira ei vedä, eikä räyhää. Suomessa saksanpaimenkoiria koulutetaan paljon kovemmallakin kädellä ja olen todennut että niihin en ole halunnut mennä - toisaalta taas "herkkupala-opetus" ei ole opettanut koiralleni kuin erilaisia liikkeitä, niillä en ole saanut tulosta missään käytösongelmassa, joka on johtunut koirani liiasta inhimillistämisestä sekä sen dominoivammasta luonteesta. Tämä on minun ensimmäinen koira jonka kanssa on ongelmia, ei tosin ensimmäinen koira. Emme ole vaan osanneet olla sille kunnollisia laumanjohtajia.

Lukekaa kirja ennenkuin arvostelette hänen tapojaan, itse olen ainakin saanut hänen ajatuksistaan paljon hyvää niin koiralleni kuin itsellenikin!!