Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta

344: n vastaus

/ #348 Re: Vaikeneminen on positiivinen signaali hyväksikäyttäjille

11.08.2012 18:45

#345: ilmoittaja - Vaikeneminen on positiivinen signaali hyväksikäyttäjille

Olen pahoillani, kun viestistäni jäi oletus, että haluaisin asioista vaiettavan. En todellakaan halua - päinvastoin: kaikki rikolliset  ja rikollisten avunantajat on saatava vastuuseen. Peittelyn ja lymyämisen aika on ohi. Nimiä ei kukaan voi juridisesti esittää näillä palstoilla, mutta ihmisten kesken on nimiä alkanut putkahdella esiin. Te, jotka olette näitä hirveyksiä tehneet ja te, jotka olette niitä peitelleet, alatte olla tiedossa. Olisi hyvä aika kohdata asiat sellaisina, kuin ne on teille, tietyille johtokunnan jäsenille vuosien aikana kerrottu ja avoimesti asiasta varoitettu. Muistuttaisin, ettei ole olemassa kermamanmakuista johtoa, vaan palvelijoiden joukko, joiden tehtävänä on ennen kaikkea huolehtia organosatorisista tehtävistään, kuten jäsenrauhanyhdistysten taloudellisista mahdollisuuksista. Me uskomme Jumalaan. Me emme usko liikkeeseen, emme johtokuntaan emmekä rauhanyhdistyksiin. Ihmiset erehtyvät, joten anteeksiantamuksen saarna kuuluu myös valituille johtokunnan jäsenille silloin, kun he eivät itse huomaa erehtyneensä. Toisi sanoen: katsokaa itseänne ja tutkikaan sisintänne johtokunnan veljet ja tehkää parannus peittelyistä ja vääristä menettelytavoista. Olette jo pahoitelleet asiaa. Se on hyvä, mutta valitettavasti ongelmat jatkuvat ja monet uskovaiset ovat vieläkin hämmentyneitä.

Seuroissa me saamme kuulla Jumalan sanaa ja olla yhdessä uskonystäviemme kanssa, mutta me emme unohda lähimmäisenrakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan. Ystäviämme saattaa siis olla monia sellaisiakin, jotka eivät ole vl-uskovia. Monilta näiltä ystäviltämme saamme oppia ihmisen elämän kunnioitusta ja arvostamista. Ei Luther kysynyt, ovatko naapurisi uskovaisia, vaan hän kehotti kiittämään hyvistä naapureista. Olemmeko me itse hyviä naapureita? Siunausta kaikille.