VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Vieras

/ #4394 Re: KUMPI ONKAAN VAARALLISEMPI?

12.07.2012 21:22

#4377: - KUMPI ONKAAN VAARALLISEMPI?

Että tämmöistä vertailua kävit tekemään, jatketaanpa vertailun kommentointia

1.susitilanne on ryöstäytynyt lopullisesti käsistä aivan viimeisen 1-2 vuoden aikana, siis on väärin verrata 15 vuoden ajanjaksoa, 5 ja 10 vuotta sitten ei susia juurikaan tarvinnut pelätä missään päin Suomea                                                2.jos halutaan todistetta suden vaarallisuudesta, niin otetaan susien verrokiksi vastaava ajanjakso (päättyen vuoteen 1881), jolloin Suomessa dokumentoitiin 193 susien aiheuttamaa lapsisurmaa (FT Antti Lappalainen 2005)                         3.onko siis kirjoittaja sitä mieltä, että annetaan susien temmeltää vapaasti (koska ne eivät hänen mielestään liene vaarallisia)?                                                                                                                                                                        4.jolloin saadaan ajan oloon vertailukelpoista tilastoa sudenkin osalta (susi tuskin lienee suuresti muuttunut 130 vuodessa)                                                                                                                                                                          5.onko kirjoittaja edelleen kannallaan että sutta ei voida pitää vaarallisena, kommentoinet tätä asiaa tarkemmin, että ajatuksesi selviää lukijoille.