KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Pirjo Peltoniemi
Vieras

/ #308 Oppositiolainen

11.12.2010 18:28

Olen juuri se oppositiolainen, jota tästä kaikesta eniten syytetään.

Nimeni on Pirjo Peltoniemi ja uskaltaudun kirjoittamaan, vaikka tiedänkin tästä tulevan vaikeuksia. En haluaisi moittia ketään, mutta mieli tekee kommentoida myös omasta puolestani, kun sitä on jo useasti pyydetty tällä listalla.

Olen Hallituksen varsinainen jäsen, Ensikodin pitäjä, kissojen sijoittaja, kissojen pyydystäjä, entinen "neuvova puhelin" ja tällä hetkellä eniten ensikodeille neuvoja antaja.
Ja se pahamaineinen "rutonlevittäjä".
Kerron tämän siksi että lukijat ymmärtävät asemani KKY:ssä.En kehuakseni.

Olen tehnyt tätä työtä noin neljä vuotta,ja nauttinut saadessani auttaa sekä kissoja että kissoista ilmoittajia. Ilmoittajalle on hyvin tärkeää että kissat/kissa saadaan talteen ja kunnolliseen hoitoon jonnekin. Sanon "jonnekin", koska jotkut ovat kokeneet kunnallisen löytöeläintalon epämiellyttäväksi tai jopa kissojen turmioksi. Jotkut näistä lopettavat kissat 15 vrk päästä.

Tässä tulemme puolivillien kissojen asiaan. Olen pyydystänyt,loukuttanut ja noutanut varmaan noin 600 kissaa Pirkanmaalta näiden neljän vuoden aikana. Niistä itse olen hoitanut yli 300. Jokainen kissa ja pentue, jolle ei löydy paikkaa ensikodeissa jää minun hoitooni. Ja nyt muutaman viimeisen kuukauden aikana myös toiselle sijoittajalle, joka myös hakee ja pyydystää. Meillä on kesä-aikaan välillä yli 30 kissaa, suurin osa kuitenkin niistä pentuja.
Se on aivan liikaa, ja siinä tulee tautiriski kymmenkertaiseksi. Lomista ei edes haaveilla.
Emme tahallamme kuormita ensikoteja, mutta kissojen suuren määrän vuoksi on kesällä pakko hiukan painostaa.

Koska Pirkanmaa on laaja alue, tulee väkisinkin mukaan joskus sairaita kissoja, varsinkin pentuja.Sitä ei millään voi välttää.

Olen alusta asti ollut ymmälläni hallituksen saamattomuudesta. Mitään ei haluttu muuttaa. Jotain uusia asioita sentään tuli, kun saimme osaavan ihmisen nettisivuja hoitamaan.
Useaan kertaan vaadittuani saimme kissatilan, jota hoidin yksin, kun tila sattui olemaan kotikunnassani. Sattui, koska sen itse hankinkin.

Kun tilaan sitten pesiytyi virustauti, eli kissarutto, sain tetysti kaikki syyt päälleni. Minua vaadittiin siivoamaan tila, sanomalla, että kun sen itse hankitkin niin siivoaminen kuuluu myös sinulle.

Koska rutto on hyvin tarttuva virus ja minulla oli kotona monta rokottamatonta pentua , en uskaltanut tilaa lähteä siivoamaan. Eikä olisi ollut aikaakaan, uusia ilmoituksia sateli koko ajan ja ajoin monta kertaa viikossa satoja kilometrejä ympäri Pirkanmaata.

Siivoamista ei pystytty järjestämään, koska minä en sitä ehtinyt hoitaa. Siksi hallitus päätti lopettaa tilan käytön ja hävittää koko 1000€ kaluston.

Olen saanut asiasta lukemattomia haukkuja eri hallituksen jäseniltä, jotka nyt tätä hallitusta pyörittävät.

Kokouksiin en ole mennyt, koska ne pidetään puheenjohtajan kotona. Taustalla on pelko siitä, että ovi lyödään kiinni nenän edestä, kuten yhdistyksen sihteeriltä. Kokouspaikkaa ei ole siirretty, vaikka olen sitä monesti virallisestikin pyytänyt.

Olin myös "neuvova puhelin". Olin, koska tämä hallitus neljän jäsenen voimin päätti poistaa sen kokonaan. Kysyin syytä Terttu Kanervolta KUUSI kertaa, mutta en saanut muuta vastausta, kun "siitä puhutaan kokouksessa". Se siitä sitten.

Neuvova puhelin ei maksa mitään KKY:lle, mutta siitä huolimatta se lopetettiin.En pysty ymmärtämään muuta syytä, kuin se, että puheenjohtajaa harmitti suunnattomasti, että minä sain antaa neuvoja ihmisille - eikä hän.

Puhelin soi monta kertaa päivässä ja kysymyksiä oli todella paljon. Olen mielestäni saanut kokemusta tänä aikana niin paljon, että pystyin neuvoja kiitettävästi antamaan. Näin ainakin sain palautetta.

Nyt kysyisin näin julkisesti Terttu Kanervolta: mikä oli syy neuvovan puhelimen poistamiseen? Vastaukseksi ei kelpaa se, että muutkin yhdistykset niitä neuvoja antavat. Kyllä KKY:n pitäisi olla mukana näin tärkeässä asiassa, joka EI maksa MITÄÄN.