Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Kaikea ei voi saada

/ #546 Älyttömiä vaatimuksia

25.05.2012 19:22

Jos Onkilahden musiikin opetusta sanotaan yksipuoliseksi, sanoja on asiantuntematon juntti.
Neljässä vuodessa pienet lapset ehtivät tutustua taidemusiikin aarteisiin, saavat teorian-, säveltapailun- nokkahuilunkurssitutkinnot valmisteltua, voivat laulaa kuorossa, soittaa orkesterissa,kamarimusiikkiyhtyeissä, laulavat tavalliset ajankohtaiset koululaulut,virret, pääsevät esiintymään, matkustelemaan. laulavat ja keskenään tekevät esityksiä myös "kevyemmin"-
Uskomatonta, että joku kehtaa vaatia vielä enemmän9-12-vuotiailta lapsilta! Mitä tästä listasta puuttuu? ottaen huomioon lasten ikä, ei heidän vielä kovin tarvitse revitellä rokin syvimmällä olemuksella.
Yläkoulu on toiminut yli 30 vuotta. Siellä on ollut koko ajan omat itsenäiset opettajat, jotka ovat toimineet Jurista huolimatta niinkuin ovat halunneet. Siellä varmasti tulee tyydytettyä niiden vanhempien haave, jotka alakululta jäävät kaipaamaan vielä laaja-alaisempaa opetusta.
Mistäkähän löytyisi sellainen taikuriopettaja ja huippulahjakkaat lapsinerot, että pystyisivät ja ehtisivät esittää musiikinhistorian koko kirjon?