Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #2780 Israelin kadonnut heimo palaamassa Israeliin

15.05.2012 02:11

Israelin kadonnut heimo palaamassa Israeliin

14.5.2012 17:47 Jouko Piho

Joosefin pojan Manassen jälkeläisiä Intiassa.

WorldNetDailyn Aaron Klein kirjoittaa erityisartikkelissaan, että Intiassa asuva Israelin kadonnut heimo on palaamassa kotiin Israeliin.

Alkuperäinen lähde on tässä:

http://www.wnd.com/2012/05/lost-tribe-of-israel-returning-home/ .

Kyseessä on 7000 Intian kansalaista, jotka asuvat Mizoramin ja Manipurin osavaltioissa, joihin assyrialaiset karkottivat heidän esi-isänsä yli 2700 vuotta sitten vietyään heidät ensin pois Israelista pakkosiirtolaisiksi Assyriaan. Intialaiset uskovat olevansa Manassen jälkeläisiä (Bnei Menashe). Manasse oli Joosefin toinen poika ja Jaakobin pojanpoika.

Useimmat heimolaiset ovat säilyttäneet tähän päivään asti juutalaisen tradition mukaisia tapoja, kuten sapatinvietto, kosher-ruokasäännöt, 8-päiväisen pojan ympärileikkaus ja perheen puhtaussääntöjen noudattaminen.

Intialaisten Manassen jälkeläisten Israeliin muuttamisessa on ollut vaikeuksia ja keskeytyksiä, mutta nyt pääministeri Benjamin Netanyahu on viiden vuoden tauon jälkeen antanut intialaiselle yhteisölle luvan muuttaa juutalaisvaltioon.

Jesajan kirjan profetia on toteutumassa silmiemme edessä: "Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi. Idästä minä tuon sinun sukusi, lännestä kokoan sinut, minä sanon pohjoiselle: "Anna tänne!" ja etelälle: "Päästä irti!" Tuokaa kaukaa minun poikani takaisin, maan ääriltä tyttäreni, tuokaa jokainen, joka on kutsuttu minun nimiini, jonka olen kunniakseni luonut, muovannut ja valmiiksi tehnyt." (Jes. 43:5-7).

Näin on käynyt ja tätä tapahtuu kaiken aikaa: Juudan ja Israelin jälkeläiset ovat palanneet ja ovat palaamassa takaisin omaan heille luvattuun perintömaahansa. On mahdollista, että myös
suomalaisissa on niitä, jotka kuuluvat Israelin kadonneisiin sukukuntiin, ennen muuta Isaskarin sukukuntaan, joten heillä saattaa olla edessä paluumuutto Israelii

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…