VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

oloneuvos

/ #3465

02.05.2012 12:13

3462 Kiitos asiallisesta kommentistasi vaikka en ole samaa mieltä kanssasi. Poroista vastatkoon poronomistajat itse. Jos ne sudet söisivät kaikki kotieläimet, niin kai meitäkään ei enää olisi. Yksikin on liikaa, ja jos siihen olisi heti puututtu, tälläistä tilannetta ei edes olisi . Onko susi vaarallinen lapsille en alkaisi edes testaamaan, sillä syötyään koiramme se palasi takaisin katsomaan olisko vielä jotakin syötävää. Sudet tyhjentävät metsät riistasta koska juuri ne laumat siirtyvät paikasta toiseen kun alue on syöty tyhjäksi. Sitä olen seurannut kauan. 5:s kohta on minusta kaikista vähiten totta, sillä susilaumat elävät sellaisilla alueilla, että jos ne ei olis kesyyntyneet, niin ne olis muuttaneet sieltä jo ajat sitten pois. Päin vastoin ne ovat oppineet elämään symbiosissa ihmisten kanssa. Jos samalla alueella melskaa armeija, useat hirviporukat,ja metsäkoneet niin susi vaan odottaa että olisko suolia tai koiria syötäväksi. Sellaiset laumat kun levittää uusia pentulaumoja ympäri Suomea niin niitä riittää varmasti kohta kaikille ja Venäjän sudet vielä päälle. 6:n voi uskoa ketä huvittaa, sillä minäkin elin samanlaisessa uskossa kunnes tuli omia kokemuksia.