VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

VÃNRIKKI LISSABONISTA

/ #3221 Re: Samaa sontaa....

18.04.2012 02:25

#3204: Pohjanmaa - Samaa sontaa....

Kiitos huolenpidosta, Lissabonin Vãnrikki(RUK 1985 vuosimallia) voi hyvin, vaikka tããllã Portugalissa on hirveã talous riisi ja anteeksi nyt todella paljon jos nãppãimistõstãni puuttuu "a" kirjain kahdella hattupisteellã. Siitã voit syyttãã Microsoftia, kun eivãt saaneet sellaista duunattua pottukaalilaisiin koneisiin. Olen asunut Portugalissa 20 vuotta. Muuten rakas kotikaupunkini on suomen Turku, eikã Helsinki jota en juuri arvosta vaikka kãvin siellã korkeakoulu opintoni. Olen 48v. ja suomessa vietin 12 vuotta elãmããni.

Sinun toverisi viittasi Wikipediaan, ja siksi vastasin samaa lãhdettã kãyttãen. Hãnen ja sinun vãittãmãsi ovat aivan yhtã valiidit kuin minun, eli lãhde saattaisi olla epãluotettava.

Mieti vãhãn, ettã vielã noin 150 vuotta sitten 8% suomen vãestõstã kuoli nãlkããn "suuressa nãlãnhãdãssã". Jos lapsi oli sairas tai kehitysvammainen, ja syntyi kõyhããn perheeseen, niin se usein jãtettiin yksin jonnekin kuolemaan ja sitten haudattiin/piiloitettiin maahan.

Yksinkertaisesti ei ollut riittãvãsti ruokaa !!!. Aivan tuskallisen kauhistuttava kãsite meille nykyaikoina, mutta silti vielã sitã tapahtuu tietyssã muodossa esim. Afrikassa.

Kirkko ei voinut myõntãã tãmãn kãytãnnõn olemassaoloa, olisihan se jãrkyttãnyt pappien asemaa moraalisina tuomareina/tãytãntõõnpaniojina. SATANALLINEN SUSI OLI VIENYT VIATTOMAT LAPSET.