VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

/ #3071 Re:

09.04.2012 18:55

#3070: -

Itse olen metsästäjä ja kuullut paljon ihmisten mielipiteitä metsästäjistä, moni tosiaan luulee, että metsästäjät haluavat vain tappaa kaiken, mikä liikkuu. Entä ne metsästäjät, jotka metsästävät hyvien tapojen mukaisesti,, kuten itsekkin koen metsästäväni ja niitä on oikeasti suurinosa metsästäjistä. Valitettavasti jokaisesta ryhmästä/porukasta/yhteisöstä, ihan mistä vaan mitä ihmiest harrastavat, löytyy aina pahoja ihmisiä, jotka eivät kunnioita hyviä tapoja, niin myös susisuojelioista. En kyllä suosittele kenenkään arvostelevan ihmisiä, jos ei todellakaan niitä tunne.

Itselleni metsästys on koirien kanssa yhteistä aikaa ja liikuntaa. Harmi vaan, jos koirat eivät metsälle pääsisi. Susisuojeliat ehdotan teille kaikella kunnioituksella menemään, joskus metsästysreissulle mukaan, jossa on myös koira, asetta ei välttämättä edes tarvita, mutta seuratkaa koiran ajoa ja reaktioita. Aamulla koira metsälle ja automatkalla voi havaita sen innon ja energian metsästys paikan lähestyessä, tietää, jo aamulla, kun isäntä herää, että nyt on metsästysreissu tiedossa.Miten se menee vainun perässä ja ei ole näkevinään ihmistä, koska yksi asia on sille tärkein, jäljet, joita täytyy seurata. Alkaa jo hämärtää, koira ajanut jo 8 tuntia ja ei loppua näy, 12 tunnin ajokin on vielä ihan normaalia. Välillä jänis menee hukkaan ja siinä koira saakin työskennellä metsässä selvittääkseen jäljet.Jänis ei mikään tyhmä ole, huijaa koiraa ja tekee ajoon haastetta.

Ja voi sitä rauhallisuutta, kun koira metsältä viedään kotia, väsyny, mutta onnellinen. Omistaja on tietysti koko metsästysreissun ajan koiran lähettyvillä.

Eikö olisi hyvä, jos kaikkia eläimiä olisi tasapainoinen määrä vai onko parempi, että susia on liikaa? Ei todellakaan kaikkia täydy tappaa, mutta ei niitä nyt noin paljoakaan pitäisi olla.