TURVALLISEN LASTENKODIN LODEN PELASTAMISEKSI ÄÄNEKOSKELLA

yrittäjä Sipoosta
Vieras

/ #92

20.03.2012 16:10

olen itse 13vuotiaan lapsen sijaisvanhempi ja ymmärrän asian erittäin hyvin , että tämä on tärkeä asia.Allekirjoitan tämän siksi olen huolissani huostaanotetuista lapsista joita on todella paljon. Tietenkin perhesijoituskin on ihan hyvä ratkaisu itsellaäni on asiasta ihan omakohtaista kokemusta ,mutta parempi niille lapsille sijoittaminen laitokseenkin jos muuta paikkaa ei ole. Tämä on arvokasta työtä jota teemme. Olen todella huolissani kuinka paljon huostaan otot ovat lisääntyneet. Pitäisikö nyt jo lakiin tehdä jotain muutoksia asian suhteen? Olen sivusta seuranut mitä tapahtuu niille vanhemmille joilta lapsi otetaan huostaan. Heidän asiohin ei puututa millään tavalla jos he kieltäytyvät avusta tällä avulla tarkoitan esim: mielenterveys ym tukee ,koska ei nämä vanhemmat kaiki vapaaehtoisesti apua ota vastaan. He tarvitsee muutakin apua kun taloudellista.Jos lapsen haluaa takaisin ,niin eikö silloin pitäisi tehdä kaikkensa asioden eteen että elämä muuttuisi että lapsi voisi joskus palata omaan kotiin saatikka sitten päästä edes käymään kotona.