Kotihoidontukea ei saa lyhentää

Vieras

/ #245

04.03.2012 16:26

2-vuotias on vielä liian pieni päivähoitoon, esim. pottaopettelujen vuoksi. Sellaiset perheet, joilla on eri-ikäisiä lapsia ovat myös vaikeuksissa jos äiti joutuu lähtemään töihin kun nuorin on 2 vuotta vanha. Yhden viet esikouluun, yhden kouluun, yhden hoitoon jne.. ja iltapäivähoidon järjestäminen esikoululaiselle ja koululaiselle tuo myös lisäkustannuksia yhteiskunnalle, päivähoidosta puhumattakaan... Että antakaahan vielä äitien olla kotona lastensa kanssa, lapset ei ole kuin kerran elämässään pieniä lapsia. Sekin aika menetetään kun saadaan väsytettyä pienten lasten vanhemmat töillä vaikka voisivat olla kotona lasten kanssa vielä. Mikä on tärkeämpää tässä maailmassa kuin olla lasten kanssa, luoda turvallinen lapsuus sillä, että lasta ei riepotella eri puolille koko pienen ikänsä. Minun mielestäni äidit saisivat olla kotona lasten kouluikään asti yhteiskunnan tuella! Jos kotihoidontuki lyhennetään kahteen vuoteen, minä ainakin protestoin ja olen niin pitkään kotona, kun nuorin lapseni täyttää 3-vuotta, minulla ei ole vakityöpaikkaa- eli joudunko vankilaan jos kieltäydyn työvoimatoimiston työpaikkatarjouksista vuoden ajan? Ja näin ollen kotihoidontuen määrä pitää saada korkeammalle ja REILUSTI jos kerran sen aika lyhennetään! Työttömille kyllä annetaan rahaa, paljon enemmän vaikka eivät tee muuta kuin pyörittelevät peukaloitaan kotisohvalla.. Kotiäidit ja -isät ovat 24/7- hälytysvalmiudessa ja tekevät varmasti enemmän töitä kuin työttömät- niin henkisellä tasolla kuin fyysisestikin ja heiltä näinollen riistetään 1-vuosi vielä siitä että saisi olla kotona hoitamassa omia lapsia, eikä tarvitseisi vielä lähteä väsyttämään itseään henkisesti niin että lapset ja perhe voi pahoin. 3- vuotiaista ei tarvitse niin paljon huolta kantaa enää kuin 2- vuotiaista jos ovat hoidossa kodin ulkopuolella..