VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Susiaktivisti vuodesta 1975

/ #2540 Silloin kun aloittelin luonnonsuojelijana, oli aika erilaista

01.03.2012 23:03

Ei ollut anarkisteja. Ajattelin ja ajattelen aina luonnon parasta. Metsästys on minulle ihan ok asia, koska ymmärrän sen välttämättömyyden ja tärkeyden. Nykyiset "luonnonsuojelijat" eivät ole sitä, mihin minä yhdistän luonnonsuojelukäsitteen. Minulle ovat tärkeitä asioita mm. avohakkuiden kieltäminen, vesistöjen suojelu ja aarniometsien koskemattomana pitäminen. Itämerikin huolestuttaa Venäjän toimien osalta. Ei luonnonsuojelijoiden kuuluisi asettua metsästäjiä vastaan, vaan toimia yhteisymmärryksessä kaikkien yhteisiä etuja ajatellen. Ensimmäiseksi pitäisi häirikkösudet ampua ja koirasudet hävittää pois kokonaan. Olen huolissani valehtelun ja salailun ilmapiirin johdosta. Metsästystä ei pitäisi yrittää kieltää miltään alueilta, koska se saa metsästäjät vastustamaan ja epäilemään luonnonsuojelijoiden tarkoitusperiä. Valitettavasti meissä luonnonsuojelijoissa on liian paljon yksinkertaisia ja tietämättömiä urbanisoituneita mellastajia, joilla on tarmoa muuttaa asioita ihan väärään suuntaan. Jos suden mainetta yritetään parantaa, haittaa aiheuttavat yksilöt on tapettava tai vaihtoehtoisesti nukutettava ja siirrettävä pysyvästi eläintarhaan kastroituina. Vaikka susista pidänkin, niin en halua niitä pihalleni, enkä totuttaa niitä haaskoilla ihmisiin, jotta saisin luontokuvia. Suden paikka on korvessa, kaukana ihmisasutuksista.