Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Taksi kuski

/ #578 Mielestäni harkinnan arvoinen ehdotus

21.02.2012 02:04

Kyseen alaistan sinun adressin perustajan väitteet:

- Aukioloaikoja lyhennettäessä kuluttajat siirtyvät nauttimaan alkoholin jatkoille tai julkisille paikoille?
- Tax free tuonti lisääntyy ja 'pimeän' viinan myynti lisääntyy?
- Alkoholin kuluttamisen siirtyminen yksityiskoteihin aiheuttaa häiriötä ja turvattomuutta asumaalueilla?
- Poliisin työmäärä lisääntyy kotihälytysten lisääntyessä?
- Perheväkivalta lisääntyy?
- Yöravintoloissa työskentelevien ravintolatyöntekijöiden palkkatulot putoavat arviolta n. 20-30%?
- Kuluttajan vapaus valita katoaa ja ihmisten sosiaalinen kanssakäyminen vähenee?

Itse ajan työkseni taxia ja vkl yö on minulle selkeästi kaikista tuottoisin päivä.
Se että minä henkilökohtaisesti tulisin tienaamaan vähemmän rahaa olisi minun henkilökohtainen murheeni.

Valtion täytyy tehdä päätöksia kansantaloudellisesta perspektiivistä.

Se että ihmiset eivät käytä rahojaan baarissa, ei tarkoita sitä etteivätkö he käyttäisi rahojaan muualla. (Vaikka henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että säästäminen kannattaa)
Se että jos ravintola/taxi bisneksestä tulisi vähemmän kannattavaa tai kysyntä supistuisi, ei ole pitkällä tähtäimellä huono asia meidän suomalaisten kannalta kokonaisuudessa.

Jos jollakin alalla työvoima tarve supistuu, tarkoittaa samaan aikaan että ihmiset vapautuvat tekemään jotain muuta. Ei kai me nyt sentään valmiissa maailmassa eletä?

Kaikkea näitä negatiivisiä asioita tulisi varmana tapahtumaan pienissä määrin. Uskoisin silti baarien aikaisemman sulkemisen aiheuttavan enemmän positiivisia asioita kuin negatiivisia.