Urheilu pois YLE puheesta

Vanhus - ei dementoitunut

/ #118 Kuolen vierotusoireisiin!

02.02.2012 17:53

Olen 74 -vuotias akateeminen kansalainen. Minulla on tällä hetkellä pahat vierotusoireet vanhan Yle Puheen lopetettua. Hypin seinille! Kuuntelin vuoden vaihteeseen asti ympäri vuorokauden Yle Puhetta, jos vain olin kotona. Illalla nukahdin fiksujen toimittajien ääneen, aamulla jatkoin kuuntelua. Ykkösaamun kuuntelin joskus kahteen kertaan, jos satuin heräämään kahdeksalta, mutta viimeistään klo 9:n jälkeen Yle Puheen kanavalta. Hyvää asiaohjelmaa voi todellakin kuunnella useamman kerran, ne kestävät sen. Tätä Olga K:ta ei kestä kuunnella kertaakaan. Kuulin, että nainen on tehnyt Yleisradion kanssa vuoden sopimuksen. Ei kannata odottaa niin kauan että hän siirtyy muualle ja Yle Puhe palaa entiseen muottiinsa. Ei se onnistu. Hömppä tarttuu, se leviää, siihen kuolee. Vanhalla Yle Puheella oli suuri sivistystehtävä. Ajattelin usein, kuinka suuresti l977 kuollut isäni olisi nauttinut tästä kanavasta, hän ja monet muut sata vuotta sitten syntyneet. Se ikäpolvi ei hömppään sortunut, vaan kehitti itseään viimeiseen hengenvetoonsa asti. He rakensivat Suomen kulttuuri-ilmaston, joka on ruokkinut kansaamme tähän asti. Luuletteko, että nykyisillä radio-ohjelmilla kasvatettu nuoriso ja lapset sijoittuvat tulevaisuudessa kärkeen niissä lukuisissa kilpailuissa, joissa valtioita arvotetaan.
TARVITSEMME YLE PUHEEN, emme urheilua emmekä Olga G:tä.