Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

Ahkera Häviäjä
Vieras

/ #1534 Menkää kävelylle

04.10.2010 18:00

Katsokaa ympärillenne. Näette ihmisiä joilla on asuntoja, hyvinvointia, omakotitaloja, autoja suhaa pitkin ja poikin. Missä on se "huonovointisuus" johon vetoatte? Tottakai mukana on yksilöiden kohtaloita mutta mä en ole tässä maassa noin perustasolla nähnyt köyhyyttä aikaisemmin. Akoilla on kivat vaatteet ja miehillä uudet lelut joka päivä.

Tältä vaikuttaa katukuvassa. Töitäkin tuntuu useimmilla olevan, joten mitä muuta kyseessä on paitsi kateellisuus?

Hyvinvointi tapahtuu kansalaisten välillä, ja jos köyhiltä puuttuu jotain ei se ole kansanedustajien vika vaan yhteisön kokonaisuudessaan joka ei piittaa köyhistä. Pitkälti sellaisin arvoin kansanedustajat toimivat millaiset ovat "voimakkaiden" arvot - ahneus, yms... ja nämä ovat vain toisintoa siitä mitä yhteiskunnassa tapahtuu suuressa kuviossa.

Ketkä siis ovat lakkoilemassa? Nyt ilmeisesti alempaa keskiluokkaa vituttaa eniten, kadehdittaa koska itsellä on se oma kapea mutta todellinen toimeentulo joka riittää kyllä taatusti pidemmälle kuin köyhän rantu. Miksemme koskaan puhu siitä miten me voisimme olla yhdessä toimiva yhteisö? Ainakin minä olen ollut viimeisen vuoden työttömänä ja yrittänyt saada ties millaisilla harjoitteluilla työtä itselleni. Työtä näyttäisi olevan tehtävänä paljonkin ja ilmainen työvoima näyttää kelpaavan oikein hyvin.... mutta missä minun hyvinvointini ja palkkioni ahkeruudesta? YHTEISÖ tässä viallinen on, ja tuo viallisuus nyt korkeintaan oirehtii ylimmällä tasollaan.

Todellinen sota on ruohonjuuressa jossa työntekijä ja työtön ovat kilpailemassa samasta paikasta ja joku vitun herra omistaja jossain naureskelee tilanteelle. Luokkayhteiskunnassa koko paskalle yhteisen naaman antavat kansanedustajat vain nauttivat kaikkien vihaa tai luottamusta koska ovat "erillään" koko touhusta.

Miksi tuijotatte kukkulan laella tapahtuvaa kähmintää jos todellinen vääryys ja epätasa-arvo on jo ihan lähi-yhteisössänne? Mielestäni yleislakosta puhuminen tässä yhteydessä on vastuutonta ja alhaista... tai no, korkeintaan keskinkertaista.