Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

sense and sentimentalism..

/ #504 Re: Tutustukaa ensin ohjelmaan ennen kuin kirjoitatte nimenne addressiin!

30.11.2011 19:37

#3: Eva Kalliala - Tutustukaa ensin ohjelmaan ennen kuin kirjoitatte nimenne addressiin!

Vuosikymmeniä olen kuulunut SEYhyn ja Animaliaan. Nyt en enää. Ja vielä menee jonkin aikaa ennenkuin edes harkitsen allekirjoittavani tuon vetoomuksen.

Sille ei mitään voi, jos ihmiset eivät hänen kirjojaan lue tai kuorivat ohjelmista päältä joitakin muka tekniikoita ymmärtämättä pohjia myöten, mistä on kyse.

Sille sentään luulisi voivansa jotain, että vähitellen erotettaisiin toisistaan sana koulutus ja kuntoutus. Ihmisten maailmassa jo luullakseni tunnustetaan ero niiden välillä.

Monissa keskusteluissa Cesarin vastustajat tulisivat varmasti silmille, jos voisivat, kun puhun kurittamisesta ja rankaisemisesta ja väitän, että ne ovat eri asia. Kun minulla on itsekuria, se ei ole itseni rankaisua. Kun koiralla tai lapsella on kuri, se on turvassa vaaroilta, ei sen kummempaa. Kun minä tönäisen kaveriani saadakseni hänen huomionsa, se on ruumiinkieltä. Kun minä puhun sanoilla, se on ihmisten kieltä. Molempia koira ymmärtää, toista vain helpommin ilman eri koulutusta kuin toista.