Tutkintapyyntö Kilpailuvirastolle SKL ry:n toiminnasta

A L-L

/ #164 Voisiko joku vastata

29.11.2011 10:18

Tähän kasvattajasitoomuksen suhteen. Minulle sopii siitä kaikki muut pykälät paitsi toi "Olen selvillä siitä, että Kennelliiton säännöt, ohjeet (erityisesti koirarekisteriohje) ja määräykset koskevat minua." Tämä on niin ympäripyöreä lause kun olla voi! Ajatelkaa, jos samanlaisia sopimuksia tehtäis politiikassa ja muissa "tärkeimmissä" asioissa? Onhan se älytöntä, että kun allekirjoitin viime vuonna sitoomuksen ja minulle sopivat kaikki säännöt ja määräykset jotka sillä hetkellä on, mutta kun SKL keksii jatkuvasti uusia sääntöjä joiden perässä ei pysy. Harrastuksen tulisi olla harrastus, tässähän nyt alkaa olla valtaa pelissä. Ja valta ei kaikille ole hyväksi. Minulle ei edes auennut aiemmin kasvattajasitoomuksen em pykälän tarkoitus! Miten voi sitoutua sääntöihin, joita ei ole edes keksitty vielä? Onko tämä kohtuullista? Moniko kasvattaja ihan oikeasti tätä pykälää on pohtinut? Jos politiikassa keksittäis tämän kaltaisen sopimuksen vaikka vanhustenhuoltoa koskemaan, luuletteko että menis läpi? Kaikkien sääntöjen muutosten jälkeen tulee kysyä uudelleen allekirjoituksen, koska kaikilla tulisi olla mahdollisuus valita haluaako näitä sääntöjä noudattaa!

Ja turhaa on minulle tässä velvollisuuksistani selitellä! Tämä on harrastukseni ja minulla on ihan OIKEAAkin elämää. Ainut velvollisuuteni on noudattaa lakia, mitä minä teenkin. Yhdistystoiminta on ok, muttei voi olla määrävässä asemassa. Noudatan kaikkia sääntöjä, koska suurin osa on minulle ok. On hyvä että on yhteisiä sääntöjä on hyvä että koirien erveydestä huolehditaan, että pyritään kokonaisvaltaiseen kasvattamiseen ym. On hyvä, että Suomen koirat ovat huippulaatua, mutta en usko että tämä suomalaisten koirien menestyminen on SKL säännöistä kiinni. Se riippuu kasvattajista, heidän moraalista ja näkemyksestä. SKL tekee hyvää työtä monessa asiassa, mutta on älytöntä ajatella että SKL pitäisi VALVOA jotakin... VALVONTAAN meillä on poliisi, aluehallinnot ym. Minä kyllä uskon, että he asian osaavat.

Tästä sopimuksen pykälästä olisi mielenkiintoista keskustella asianajajan kanssa... Voiko tämä olla kohtuullista?