Helsinkiin moskeija

Maria S
Helsinki

/ #30

05.03.2007 13:49

Älähän toki tulistu Kauppi, kai me voidaan yhdellä palstalla väitellä ilman sotaa? Ja suo anteeksi, etten ole jumittunut 80-luvulle.

Kaupilla taas kerran meni koko viestin pointti ohi. En ole väittänyt, etteivät muslimit olisi tehneet mitään, väitän, että kaikki osapuolet ovat tehneet oman osansa. Srebrenicnasta kuulin jo monia vuosia sitten, mutta se ei muuta asiaa milloin olen kuullut, on vain yksi raakuus tuhansien joukossa.

Mainitset muslimien tappaneen toisiaan, mutta kuitenkin olet viestisi alussa kirjoittanut: "Kristitty USA pommitti kristityn Serbian maantasalle suojellakseen kosolaisia." Eli tekin tapatte toisianne.

Ayan Hirsi Alille en anna arvoa, enkä liioin muillekaan mustavalkoisille ihmisille. Asioita ei taaskaan voi perustella sillä, että tietty ihminen tai tietty valtio on sanonut niin. Islam ei alista naisia. Ne jotka tätä tekevät ovat hyvin pieni osa maailman muslimiväestöä, eivätkä ole oikein kunnolla ymmärtäneet Islamin sanoman. Ali ei määrää mitä n. 2 miljardin noudattama Islaminusko on. Vaikka hänellä olisi minkälaisia kokemuksia tahansa. Olen nainen
ja en koe että Islam alistaa minua. Jos muut naiset eivät tuntisi samoin niin miksi he jättivät mieluummin koulun kuin huivinsa (Turkki, Ranska)????

On kuitenkin hyvä, että paljastit itsesi ja sen mitä oikeasti haluat: "Mielestäni ei ole väliä oletko "hyvä" muslimi, jollet esim nouse islamia vastaan ja ilmoita että valtio on erotettava islamista."

Eli muslimien on jätettävä uskontonsa, se tässä on koko ajan ollut ongelmana. Se tässä on ollut ongelmana yli 1400 vuoden ajan. Jättäkää uskontonne. Onneksi meitä on jo varoitettu tästä, meitä on varoitettu tästä yli 1400 vuotta sitten. Tuolla lauseella vain vahvistit sen, että Koraani on oikeassa; "They but wish that ye should reject Faith, as they do, and thus be on the same footing" Ja usko pois, minulla on paljon kokemusta tästä (on lopetettu ystävyyssuhde, kun en ole luopunut uskostani).

"Koraania on uudelleentulkittava samoin kuin Raamattua on tulkittu. N.1400 vuotta sitten kirjoitettu koraani on vanhentunut ja pitää muslimimaat takapajuisina(en tarkoita taloudellisesti) esim naisten olemattoman tasa-arvon takia."

Emme tee sitä virhettä :) Koraani ei ole vanhentunut, mutta totta, se on alkuperäinen sana sanalta. Sen takia siinä ei ole yhtäkään virhettä. Tiesitkö, että Islam antaa niin täydellisen tasa-arvon, että sana "nainen" esiintyy Koraanissa täsmälleen yhtä monta kertaa kuin sana "mies"? Et varmaan, ja varmasti ohitat kaiken minkä kerron.

"Irakin sota oli virhe, olisi pitänyt hyökätä Iraniin. Iranin presidentin lausunnot ovat käsittämättömiä. Saddam oli ok maallistunut diktaattori, parempi kuin Iranin nykyinen diktaattoripapit."

Juu, hyökätään Irakiin, heillä on ydinaseita>>>satoja tuhansia kuolleita siviilejä, raiskattuja naisia, moninkertaisesti enemmän pakolaisia>>>no olipa virhe ei sieltä löytynytkään mitään millä voisimme oikeuttaa sodankäynnimme, "korjataan" virheemme, vetäydytään ja hyökätään Iraniin, on Iranin siviilien aika kohdata kärsimys.