Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

ite minä
Vieras

/ #56

11.08.2010 17:57

nm jo riittää turha jauhaminen kirjoittaa asiaa.

Itse en viitsi kovin pitkästi, pahoittelen kirjoitus asua koska selaimeni kaatuu kokoajan. aikaa on noin 1 minuutti.

Sairasta sakkia tuon millanin vastustajat..mihin on maailma menossa että NIIN MUKAVA ja sympaattinen mies, niin netissä likat?(vai ihanko pojat=) suitsuttaa että hän on täys huono..

Taidatte itse olla, kun ei teistä ole edes kokeilemaan mitä on laumassa eläminen koirain kanssa. Ette saisi kahta koiraa tulemaaan keskenään toimeen vaikka henki siitä riippuis..ettei saisi vihaista koiraa lakkaamaan aggressiota. Se yksi piski mikä teillä on ja naapurin likan toinen piski joita yritätte tutustuttaa..koiranne kuitenkin vaan näyttelyssä räyhää ja pissii teidän sohvat..Ei taida olla paljoa pohjaa..mut siitähän se parhain paasaaminen yleensä alkaa, että pelätään että joku muu on viisaampi.

Itse ette ymmärrä koirista mitään, tekstejänne ei jaksa kukaan edes lukea. Kun on lukenut yhden , on lukenut kaikki.

Se jakso jossa sähköpantaa käytettiin, tapahtui omistajan toiveesta ja Herra Millanilla oli tässä vaihtoehto joko jättää porukka oman onnensa nojaan, jolloin koira olisi lopetettu, tai käyttää yhden ainoan kerran sitä pantaa. Kumman itse valitsisitte..no varmaan ehdotattekin että mieluummin koira piikille. NO sehän on aina helppo ratkaisu..kun ei osata korjata tilannetta on helppo sanoa että päästää kärsimyksistä..No mistä se koko kärsimys on aiheutunut. Heikosta johtajuudesta.

Sana johtajuus on teillä adressin kirjoittaneilla kokonaan väärin ymmärretty. Te luulette että ne koirat on sitten niinkuin orjia..ette itse halua tulla kontroloiduksi mitenkään, missään asiassa, vaan laitttelette korvakoruja julistaen erilaisuutta ja vapautta kenties? Teiltä luonnostavieraantuneilla jää vain ymmärtämättä se asia, että koiran lajityypillinen käyttäytyminen vaatii tietyn hierarkian jotta koira voi yksilönä tasapainoisesti toimia. Jos te siinä epäonnistutte, olemaan johtaja, niin se koira nousee lajityuypilliseen tapaan teidä tilallenne ja siitä alkaa se häiriökäytös, kun koira luulee tekevänsä velvoollisuuttaan. Ainoa mitä se tietää, on olla koira. Ja kun se sen tekee, sitä ei voi syyttää, ainoastaan ihmistä joka lukee niitä teoriaopuksia, yrittää opettaa luontokappaletta istumaan  nami suussa,  silläaikaa kun toinen puolustaa tosissaan laumaanne tässä ja nyt. ja kertoo teille viestejä jotka on suoraan nenänne alla (voin ainakin kuvitella ihan silmiä kirvelee, ette vain huomaa vaan siivoatte sen pois ja luulette ettei koira käynyt tarpeeksi ulkona)

Impulssipanta on käsittääkseni sallittu suomessa? Sitä ei vaan kukaan hokaa että sekin on sähköpanta..

Mites te addressityypit, osaatteko te kouluttaa lainkaan koiranomistajia..tuleeko tulosta: Ja nyt sitten vielä pitää saada sellaiset pois ruudusta joka saa teidät näyttämään kolisevilta peltipöntöiltä..Cesar sentään ei ole ylimielinen komeljanttari kuten se yksi ponihäntänainen, vaan menee ja kuuntelee toinen toistaan typerämpää omistajaa ja yrittää auttaa..JA sitä tunnetta, ja sitä asian vaativuutta ei ymmärrä yksikään joka ei ole koskaan väitellyt addressinkirjottajan kanssa silmätysten, että miten vaikea on latoa tolkkua ihmisen päähän jolla ei järjen hiventäkään ole. Ja silti sitä koriaakin olisi kiva voida auttaa. JOhan se millani yksinään kouluttaisi jokaisen koiran, mutta saada se omistaja käsittämään siinä se temppu on.

Ja arvostan sekä nostan hattua että edes jaksaa, minä antasin vaikka mitä ettei tarvisi ikinä kuunnella ihmisten loputtomia selityksiä ja selittelyjä omille koiraongelmilleen

Veikkaan että jos te alkaisitte koiria kouluttelemaan, niin se omistaja ei ymmärtäisi teidän jutuistanne mitään ja koira kerkeää kuolla luonnollisen vanhuus kuoleman ennen kuin se oppii käyttäytymään siivosti.

Laittelette eristyksiä ja kuonokoppia, kuonopantaa ja valjaita, syöttelette koirile nameja ja luette kirjoista teoriaa. Mielestäni se on koiran väärinkohtelua jos mikä, ettei mennä syihin ja ytimiin, todella lajityypilliseen ja rotutyypilliseen käytökseen, uros naaras, pentu aikuinen.. mihin koira sijoittuu laumassa. vaan luetaan vaan kirjoista ja toisten samanlaisten artikkeleita netissä..kaupallisilta sivuilta joilla ei ole kuin tarkoitus tehdä mahdollisimman vaikeaselkoisesti koulutus jotta ihminen joutuu jatkamaan saman koiran opetusta lopun ikänsä ilman, että koskaan pääsee nauttimaan elämästään tai koira nauttimaan omastaan järkevän ohjauksen alla.

Ja se paras ja käytetyin väite teilläkin on "koiralähtöisyys"..milloin ootte viimeksi nähnyt oikean koiran?

Ette varmaan ikinä, koska ette lopulta näe koiria koirina. Vaan teorioina, oppeina, namibaari auki vai kiinni..ette pidä itseänne lauman jäseninä tai koiran perheenä, vaan "ohjaajina".