Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Tanja
Vieras

/ #35

11.07.2010 09:37

En allekirjoita. Ensimmäisen jakson katsottua olin kauhusta kankeana, "kauheaa eläinrääkkäystä". Kunnes tutustuin tarkemmin kolmeen metodiin, jotka suinkaan eivät ole "rankaisu, pelottelu, alistaminen" VAAN LIIKUNTA, KURI, HELLYYS!

Olen lukenut Cesarin jälkimmäisen kirjan laumanjohtajuudesta. Kaikilla perusteluilla on järkensä, Luontoäiti ja vaistonvarainen toiminta, jonka me ihmiset olemme hukanneet kiitos isojen aivojemme. Ihmekös koiramme ovat hukassa ja ongelmat sen kuin kasvavat.

Kukin voi varmasti soveltaa KORJAUS (ei koulutus) METODEJA itselleen sopivimmaksi käytäntöön. Esimerkiksi itse en kisko niin voimalla omia koiriani hihnasta kuten Millan, järjen käyttö on sallittua, rotikka ja tiibetinspanieni vaatii erisuuruista voimankäyttöä.

Victoria Stillwell kouluttaa hienosti positiivisella vahvistamisella, mutta mihin asti sekin toimii? Olette varmasti huomanneet, että koira-asiakkaat painivat hieman eri sarjassa kuin Millanin koira-asiakkaat.. Kannatan positiivista vahvistamista ensisijaisena korjausmetodina. Joskus vain koiran ottama johtajuus on niin vahvassa, että siinä ei "kultamuru hieno tule tänne täällä nami"t auta. Tärkeintähän on ottaa se johtajuus pois koiralta, jolle se ei kuulu.

Ohjelma on herättänyt kritiikkiä eri puolilla maailmaa. Uskon, että asialla ovat juurikin asiaan perehtymättömät ihmiset jotka tuomitsevat tietämättä asiasta mitään. Sähköpantojen ja piikkipantojen käyttö meillä suomessa on tuomittavaa ja lain vastaista, ja kyllä eläimelle kärsimystä tuottavaa, mutta amerikassa laki niiden käytön hyväksyy. itse lakiin tulisi puuttua. emmehän mekään nää vääränä jotain asiaa, mikä meidän lakien mukaan on sallittua, mutta jonkun muun maan mukaan ei.