Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

Vieras

/ #441

09.09.2015 19:33

Olen itse lähihoitaja, ja olen tyttäristäkin 3/5 saanut houkuteltua alalle. Mikäli nämä säästötoimet aiotaan todella laittaa käytäntöön, en suosittele alaa enää kenellekään!! Näistä esityksistä käy selkeästi ilmi, miten mitättöminä ihmisinä hoitajia pidetään ja miten työtä ei arvosteta. Nimenomaan lisät ovat olleet edes pieni houkutin, pieni korvaus siitä, että hoitajana olet pakotettu myymään aikasi, jonka varmasti muuten haluaisit antaa perheellesi. Ja toinen seikka, entä jos työpaikka aiheuttaa sairastumisesi (home, väkivalta tms), miten ihmeessä työntekijän siitä tulisi itse maksaa noin järjettömällä rangaistuksella?? Entä ylityöt, kun sijaisia ei saa, ja jonkun on pakko jäädä tekemään vuoro?? Vaikka hoitotyö on minulle rakasta ja usein palkitsevaa, niin se on myös erittäin raskasta monella tavalla, koko ajan työntekijöitä vähennetään, mutta samalla pitäisi pystyä enempään, kuntouttavaan työotteeseen ym. Parannusta on luvattu, mutta sitä ei näy. Sen sijaan en silti millään olisi uskonut, että vielä jotain näin rajujakin toimia meidän kyykyttämiseksi esitettäisiin!