Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Aharistunut

/ #33

06.07.2015 18:08

Muistakaa että ette te sieltä sossusta tule saamaan yhtään mitään. Kelasta ukko jo aikapäivää sitten jollekin lehdelle antoi haastattelun että eläkeläisille ei tulla sossusta antamaan. Sossun tukien maksu siirtyy osittain Kelalle 2017. Mutta siirtymä ei ole se syyt että ei tule saamaan mitään, vaan se että jokainen kunta on määritellyt hyväksyttävien asumismenojen ylärajan, ja mikäli vuokra, vesi ja sähkö menevät siitä rajasta yli, sitä ylimenevää osaa sossussa EI HUOMIOIDA MILLÄÄN TAVALLA. Esim. jos kunnassa asumismenojen katto on 500 e ja sinulta menee 600 e asumiseen, niin sen satasen saat maksaa ruokarahoistasi mikäli mielit omassa vanhassa vuokra-asunnossasi asua. Eli turha kenenkään kuvitella, jos on pienituloinen eläkeläinen ja ei halua tai ei pysty muuttamaan, että tässä jotenkin joustettaisiin. Valtakunnassa pärjäämiseen riittäväksi tarkoitetuttua 485,50 e/kk ette tule näkemään kun makselette siitäkin sitten niitä "ylimääräisiä" asumiskuluja.

Koko tämä eläkkeensaajan as.tuen lopetus on ilmeisesti suunniteltu nimenomaan sillä tavalla että kun otetaan ihmisiltä pois Kelan tukia, ei niitä tarvitse korvata mistään muualta. Ja koska näin on, tämä matematiikkaan perustuva suunnitelma tod.näk. halutaan runnoa läpi vaikka väkisin. Mistään mitään piittaamatta, uhreista välittämättä.

Mutta että se 20 e takuueläkkeen korotus... Täysdorkanako meitä pidetään?