Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Vieras

/ #1238 Re: Tämä on ihan oikea säästökohde

06.07.2015 11:07

#1234: - Tämä on ihan oikea säästökohde 

Vai oikea säästökohde? Pitäisikö tappaa itsensä ja lakata olemasta?

Minulla on synnynnäinen liikuntavamma, jonka vuoksi apuvälineille pitäisi asunnosta löytyä tilaa. Minulla on ruhtinaalliset 29,5 m2 tilaa asua ja liikkua pyörätuolilla. Vammani takia tarvitsisin sähköpyörätuolia, mutta asuntoon ei mahdu.

En pysty tekemään ansiotyötä, joten pakko olla eläkkeellä. Eläkkeensaajan asumistuki on mahdollistanut kuitenkin edes jonkun asunnon ja katon pään päälle.

Jos asumistukileikkaus toteutuu, minulla ei ole mahdollista enää elää lainkaan. En voi kuvitellakaan, että seuraavat 40-50 vuotta (nyt olen 30-v.), jotka minulla mahdollisesti on elinaikaa jäljellä, hakisin toimeentulotukea joka ikinen kuukausi.  En pysty siihen, eikä minulla ole ketään auttamassa siinä. Olen alunperinkin syntynyt köyhään perheeseen, joten ei ole sukulaisia, jotka voisivat auttaa taloudellisesti.

Sairastan vaikeaa masennusta ja minulla on pelkotiloja, joten henkiset voimavarat ovat nytkin vähissä. Jos vielä tulee huolta asumisesta ja toimeentulosta lisää, niin ainoa vaihtoehto taitaa olla poistaa itseni oman käden kautta... Eipä minua varmasti kukaan jäisi liiemmin kaipaamaan, ja säästyisihän siinä yhteiskunnan rahat tärkeämpiin kohteisiin kuin asumiseni ja elämiseni turvaamiseen.

En voi kuin ihmetellä ihmisiä, joilla ei parempaa tietoa köyhän, vammaisen, sairaan tai vanhuksen, elämästä ole, mutta viitsivät olla niin p*******n kateellisia. Miksei voida ymmärtää, että kaikilla ei ole samoja lähtökohtia elämiseen? Eivätkä kaikki pysty asumaan samanlaisissa oloissa esim. apuvälineiden ja liikuntarajoitteisuuden takia?

Jos tämä lakimuutos asumistukiin tulee, niin voisivat päättäjät samalla säätää lain eutanasian sallimisesta, niin pääsisi kaikki halukkaat köyhyydessä kituvat, ei toivotut ihmiset pois, ja samalla yhteiskunta pääsisi heistä eroon. Johan sitten säästöä syntyisi.

Ajatelkaa nyt oikeasti seurauksia! Tämä "säästö" tulee maksamaan moninkertaisesti, kun köyhät alkavat sairastaa, ja työllistää sossua.