Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kepein ja rollaattorein barrikadeille

/ #30 Hölmöläisten peiton paikkausta ovat hallituksen toimet

09.06.2015 11:29

Saan sekä kansaneläkettä että työeläkettä ja lisäksi eläkeläisen asumistukea. Nämä yhteensä ovat juuri ja juuri sen verran, etten ole oikeutettu toimeentulotukeen. Nyt jos joudun yleisen asumistuen piiriin, eläke ja asumistuki pienenevät sen verran, että olen oikeutettu toimeentulotukeen. Eli kokonaisuutena katsottuna tulevaisuudessa saamani tuki pysyy samana, maksajaksi tulee vain Kelan lisäksi kunta, tai oikeastaan Kela siinä vaiheessa, kun kaikki tuet tulevat samalta luukulta.

Minun kanssani samanlaisessa taloudellisessa tilanteessa on lukuisia lukuisia pienen eläkkeen ja eläkeläisen asumistuen saajia, joten mikään ei muutu: valtion ja kuntien yhteiseen "isoon kukkaroon" ei jää yhtään sen enempää rahaa asumistukia yhdistämällä. Siinä saadaan ainoastaan lisää ihmisiä toimeentulotuen hakijoiksi. Hallitus ei osaa laskea yksinkertaista matemaattista tehtävää, jos se kuvittelee asumistukia yhdistämällä vähentävänsä valtion menoja!

Sen verran polvi- , lonkka- ja selkävaivani vielä sallivat minun liikkua, että barrikadeille olen valmis vastustamaan hallituksen heikoimpiin kansalaisiin kohdistuvaa kyykyttämis- ja nitistämispolitiikkaa!!