Adressi Israelin tueksi!

Tiedoksi:

/ #959 Pekka Sartola:

15.09.2011 22:34

Pekka Sartola: Kaikkien kristittyjen on hyvä ymmärtää ja tietää, missä ajassa me liikutaan ja ennen kaikkea, kenen puolella me seisomme ja olemme. Tämä maailma on hyvin jakaantuneessa tilanteessa ja väittäisin, että kristikuntakin on osittain jakaantunut. Ne, joille Raamattu on vieraampi, jotka eivät ole perehtyneet Jumalan kokonaisvaltaiseen tahtoon ja ilmoitukseen Hänen kansansa kohdalta, heille asiat saattavat olla sen verran vieraita, että lähdetään helposti menemään massan mukana.

- Jotkut sanovat, että sionismi on sellainen vähän yli 100 vuotta vanha poliittinen liike, sillä ei ole mitään historiallista perustetta eikä mitään kauas kantoista taannehtivaa oikeutta maahan tai tuohon kaupunkiin. Väärin. Sionismi ei ole suinkaan viimeisen 150 vuoden tai sen jälkeisen ajan tuote. Sionismi on Jumalan oman kansansa sydämiin asettama ikuinen lupaus omasta kotimaasta ja kaupungista. Jo 2500 vuotta sitten kirjoitettiin:”1. Baabelin virtain vierillä - siellä me istuimme ja itkimme, kun Siionia muistelimme. 4. Kuinka me voisimme veisata Herran virsiä vieraalla maalla? 5. Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni. 6. Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.” (Psalmi 137:1, 4, 5,6) Tämä on sionismia sellaisessa muodossa, jonka Jumala on kansansa sydämiin asettanut. He ovat ottaneet tämän Jumalan lupauksen todesta ja vakavasti. Se on kantanut heitä hajaannuksen ja vuosisatojen aikana kohti tulevaisuutta. He uskoivat Jumalan lupauksiin, että aikoinansa se toteutuu.

- Me olemme hyvin siunattu sukupolvi, sillä me olemme saaneet nähdä jotakin sellaista, josta meidän esi-isämme vasta uneksivat ja katselivat tulevaisuuteen, joka oli heiltä hämärän peitossa. Olemme saaneet nähdä 2600 vuotta vanhojen profetioiden toteutuvan, Jumalan kokoavan oman kansansa ja tuovan sen takaisin omaan maahansa. Joku on laskenut, että Raamatussa on 730 profetiaa, niistä on toteutunut lähes 600. Kaikki jäljellä olevat ovat vielä edessä olevien tapahtumien täyttymistä.

- Olemmeko me nyt sellaisessa tilanteessa, jossa näemme mahdollisesti profeetta Joelin kautta annetun ilmoituksen toteutuvan? ”minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin* laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani.” (Joel 3:2)

- Nyt on kysymys Jumalan maasta. Hänellä on tekijänoikeus koko universumiin, myös tuohon maahan, joka on ainoana Raamatussa ilmoitettu kuuluvan yhdelle nimenomaiselle kansalle. Jumala on itse sitoutunut tähän lupaukseen ja päätökseen, enkä ole löytänyt mistään peruutusta tälle käskylle ja profetialle. Se, että kansakunnat ovat toista mieltä, ei ole mitenkään yllätys. Kansakunnan päättäjät kuvittelevat, että he pystyvät ohjailemaan ihmisten kohtaloita.

- Tosiasiassa kysymys on kokonaisvaltaisesta - sielunvihollisen ja Jumalan, Koraanin ja Raamatun, Muhammedin ja Jeesuksen - välisestä taistelusta. Kysymys on ennen kaikkea hengellisestä sodasta. Mitä lähemmäksi sielunvihollisen loppulaskenta tulee - sitähän odottaa tuhatvuotinen syvyydenkaivo - sitä kauemmaksi se koettaa siirtää sen tapahtuman toteutumisen.

- Kun palestiinalainen osapuoli pitää hyvin näyttävästi esillä ajatuksia Jerusalemin perinnepyhyydestä ja sen kuulumisesta islamille, niin minä sanon tässä ja nyt: sillä ei ole olemassa minkäänlaista perinnepyhyyttä. Jos sillä jonkinlainen islamilainen perinnepyhyys on asetettu, niin se on keinotekoinen ja se seisoo savijaloilla. Koraanissa ei mainita Jerusalemia kertaakaan.

- Sartola muistutti palestiinalaisten perustuslaista, jota ei ole milloinkaan kumottu, ja jossa määritellään Palestiinan valtion alue ”joesta mereen” eli Välimerestä Jordaniin.

- Missään kohtaa Raamatussa en ole löytänyt mainintaa, että Jerusalem olisi lopullisesti jaettu. Se on maailman kaikkein tärkein kaupunki siksi, että maailmakaikkeuden Luoja on asettanut oman Pyhän nimensä asumaan sinne ikuisiksi ajoiksi. Se tekee siitä vaikean ymmärtää kristinuskoa ja Raamattua ymmärtämättömälle ihmiselle ja se on myös syy, miksi sielunvihollisella on tavattoman suuri halu saada tuo kaupunki sellaisen uskonnon haltuun, joka perimmäisiltä tavoitteiltaan on sitoutunut juutalaisvaltion hävittämiseen ja Jerusalemin tappamiseen.

- Kysymys on hengellisestä vastakkainasettelusta. Vain nämä asiat ymmärtäen ja tiedostaen me voimme luoda itsellemme jonkinlaisen ymmärrettävän kokonaiskuvan asioista.

- Meidän tulee ymmärtää Jumalan tahto ihmistä kohtaan. Jumala ei vihaa palestiinalaisia, arabeja eikä muslimeja. Jumala rakastaa ihmistä, mutta vihaa syntiä joka erottaa ihmisen Hänen tahdostaan.

- ”Ja arpokaa se perintöosiksi itsellenne ja muukalaisille, jotka asuvat teidän keskuudessanne ja ovat synnyttäneet lapsia teidän keskuudessanne. Olkoot he teille samanarvoisia kuin maassa syntyneet israelilaiset: he saakoot arvalla perintöosan Israelin sukukuntain keskuudessa teidän kanssanne.” (Hes. 47:22) Tämä on Jumalan tahto ihmistä kohtaan ja ilmoitus, miten asiat tulevat kerran olemaan.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…