Oulun joukkoliikenteen parantaminen: Oulunsalo-keskusta-Linnanmaa

eräs kaijonharjulainen

/ #37 ihmettelen

20.02.2015 07:53

Miksi kaivataan sitä pitkää vuoroa joka oli aina(!!!) myöhässä eli nro:a 19, eletielle menevät kulkevat takseilla koska joku muu maksaa kyllä kulut.

Eli mielummin kehittettäisiin ruuhkavuorot välille keskusta-linnanmaa-(eletie) ja sitten keskusta-oulusalo-lentoasema välille enemmän vuoroja ja siten että pääsee lentoasemalle sopivin vaihdoin, silloin tulee väljyyttä busseihin ja vaihdot onnistuu kun onnikat on ajoissa. Jos vingutte niitä ylipitkiä reittiä (vrt. vanha nro 19) alatte seuraavaksi vinkumaan sitä jos bussi on aina myöhässä tai sitten rauhallisena aikana liian ajoissa. Itse toivon että keskityttäisiin siihen että on mahdollisuus vaihtaa sujuvasti bussia tarvittaessa ja bussit kulkee ajallaan. Itse vain ihmettelen aina ja jatkuvasti ihmisten itkua vanhan linjan perään jota suht. ahkeraan käyttäneenä totesin olevan AINA myöhässä merkittävästi.  onko tässä kyseessä että ei haluta nousta hetkeksi ylös ja vaihtaa bussia kun voi joutua vieraan ihmisen viereen istumaan. 

Kannatan ns. mallia että bussit kulkee keskusta-määränpää reittiä koska se takaisi aikataulullisesti parhaan pitävyyden, tälläinen on esim tampereella toiminnassa, ja helsingissä osa busseista lähteekin asematorilta tai kluuvista ja tämä on toimivaa liikennöintiä. Jos tehdään pitkiä linjoja niin ne on myöhässä tai liian ajoissa (kyllä olen todennut tämän nro 2 kohdalla kaijonharjussa, se on ruuhka-aikoina myöhässä ja sitten keskipäivällä tasataan aikataulua yliopistolla jopa 5-10min). Itse asiassa aikautaulutus kaijoharjussa kannattaisi oikeasti muokata ruuhka-ajan ja keskipäivän ei niin ruuhkaisan aikojen perusteella, mutta tätä joustoa ei näytä suunnittelussa olevan. 

En allekirjoita addressiä koska otsikointi mieltää suoraan että halutaan nro 19 takaisin ja sitä en halua, haluan toimivan liikenteen ruuhka-aikoihin, jota kuitenkin kuvaillaan sitten tekstissä. Itse ajattelin ettei tähän pysty nyt vaikuttamaan vaan vaikuttamisen aika tulee kunnallisvaaleissa kun olen pistänyt merkille mitkä puolueet ja varsinkin ketkä yksityisautoilun ystävät eivät halua kehittää joukkoliikennettä.