poikien ympärileikkaus tulee sallia Suomessa

N

/ #68 Ei missään nimessä

31.01.2015 23:11

Suomi on ratifioinut YK:n lastenoikeudet. Täällä ei voi säätää lakia, joka on sen vastainen. Lapsella on täysi oikeus koskemattomuuteen kaikin tavoin. Poikalasten silpominen länsimaissa uskonnon nimeen on aivan yhtä väärin kuin tyttöjen silpominen mm. Afrikassa.

Olen kahden pienen lapsen äiti ja sydäntä riipaisee tällainen vetoomus. Itse olen kristitty, mutta käytän järkeä siinä mite uskontoani harjoitan. Maailma on muuttunut ja ihmisten tulisi muuttua sen mukana. Ei ole mitään tieteellistä syytä silpoa ihmisen (aikuisen tai lapsen) sukupuolielimiä. Jos olemme selvinneet tähän päivään asti hengissä tällä pallolla myös silpomattomina niin on hyvin selvää, että se on täysin turhaa. Varsinkin kun elämme Pohjoismaassa, jossa on hygienia taso aivan muuta kuin kehittyvissä maissa ja suurin osa vuodesta kylmä.

On selvää, ettei tämä laki tule koskaan menemään läpi täällä Pohjolassa. Joten toivon, että te lapsianne leikkelevät jatkossa rakastatte lastanne enemmän kuin uskontoanne ja teette rituaalin jatkossa symbolisena.

Hyvää jatkoa kaikille tasapuolisesti!