Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Sanna26

/ #525 ei tutkita

28.01.2015 18:44

Olen 26-vuotias nainen. Viimeiset 7-8 vuotta olen elänyt kuin sumussa, en koe olevani oma itseni,  ihmissuhteeni kärsivät ja elämäni junnaa paikoillaan. Keskivaikea masennus todettiin n. 5 vuotta sitten ja samoihin aikoihin aloitettiin mielialalääkitys (Cipralex), tammikuussa tuli täyteen 3 vuotta ryhmäpsykoterapiassa. Olen ylipainoinen ja minulla on ahmimishäiriö, olen väsynyt ja äreä,  minulla on ollut akne ala-asteelta asti. Olen lihonnut 30 kiloa lyhyessä ajassa. Minulla on kuukautishäiriöitä, kuukautiset voivat tulla reilusti myöhässä tai jäädä pois pitkäksikin aikaa, ne ovat runsaat ja joukossa on isoja verihyytymiä. Minulle ei nouse kunnon kuumetta kun sairastun, korkein lukema viime aikoina ollut 37,5 astetta tai menee alilämmön puolelle, normaali ruumiinlämpö n.36 astetta. Nykyään on vaikea keskittyä, unohtelen ja hukkaan asioita, kuuloni on heikentynyt ja en aina saa selvää toisten puheesta. Hiuksia tuntuu lähtevän poikkeuksellisen paljon suihkun jälkeen. Kilpirauhasen vajaatoiminta diagnoosi voisi selittää monta vaivaani ja auttaisi ymmärtämään itseäni paremmin. Kävin testeissä 2 vuotta sitten, arvot normaalit ja asia jätettiin sikseen. Tänään luettelin oireita lääkärille, totesi että voivat liittyä mihin tahansa, ei ollut halukas tutkimaan perusteellisemmin. Kilpirauhanen tuntuu olevan kirosana lääkäreiden keskuudessa. Suvussa on diabetestä ja syöpää, epätietoisuus hermostuttaa. Olen joko elämäni kunnossa tai sitten todella vakavasti sairas.