Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Vieras

/ #2109

12.11.2014 09:28

Mitään konkreettista näyttöä ei ole talvivaaran tiedotteelle sellaiselle menetelmälle joka alussa ja tänäänkin on luetteviss.TV:a tiedotti jo " alkumetreillä" että,rikastumenetelmä on taloudellinen ja ympäristöystävällin,siinä tarvitaan ainoastaan VETTÄ,ILMAA ja MIKROBEJA.
Rikkihappoa ei mainita k.o.tiedonannossa.
Kainuun Sanomat 19 pv elokuuta 2005 (huom.vuosimäärä) Etusivun otsikolla, " Bioliuotus onnistui Talvivaarassa" Perä toteaa otsikon alla,sitaatti: " Sen verran voin nyt sanoa,että kaivoksen ympäristöön kohdistuvat vaikutukset ovat hallittavissa "
Sitten katsotaan meidän alan lehteä Materia no 1 vuodelta 2007 ( huom.vuosimäärä) sivulla 33 on tiedonantoa biorikastuksesta,sitaatti
" Biorikastus on tällä hetkellä vielä laboratoriomittakaavaista ja tarvitaan paljon T&K- ponnisteluja ennen kuin teolliset sovellukset ovat olemassa "
Minulla on molemmat lehdet visussa tallessa.
Niinkuin olen moneen kertaan todennut että,Talvivaarassa ei ole mitään MALMIA,on vain ongelmallista mustaliusketta,jossa on ongelmallisen vähän arvometalleja.Samoin ole ilmaissut että,Talvivaara pyörii vain niin kauan ken se saa ulkopuolista rahaa,siittä ei tule koskaan omarahotteista yritystä.
Itse luonto tulee rutosti näyttämään kuka,ja ketkä ovat olleet oikeassa alusta saakka,ja ketkä ovat tulleet eksytetyksi ja ketkä ovat olleet EKSYTTÄJIÄ.
Olen kiusallisen pitkään joutunut huutelemaan " Perunakuopassa " josta ei ääni kuulu ulos.(erityislunnoitsijana Kajaanin AMK:ssa)Mutta nyt olen tullut ulos sieltä alan asiantuntijana.Eikä muutaman " sadan euron asiantuntija " voi kovinkaan paljon taistella pörssiytiötä vastaa,kun toimitusjohtajan käytettävissä on ollut miljariluokan kassavarat,joiden tursin taivaanranta maalattu.Mutta nyt on tainnut tulla " pää vetävän käteen "
Seura-lehdessä tulee kohtalaisen kattava juttu Talvivaarasta,todennäköisesti tällä viikolla.

Olen opiskellut yhdessä Euroopan parhaista oppilaitoksessa Ruosissa Filipstadin vuorikoulussa jonka 1830 perustivat Ruotsin teräs-ja vuoriteollisuus,ja omistavat koulun jossa kouttavat ITSELLE metallurgeja ja vuori-insinöörejä,siis kouluttivat alan miehiä omille terästehtaille ja kaivoksilleen.Yleensä oppilaitoksen ovet avautivat vain Ruotsin kansalaisille.Minulle ovet avautivat kun olin jo pitkään maassa asunut ja ollut Dannemora kaivoksella yli 5 vuotta töissä,kaivosalan kokemusta lähes 25 vuotta.
Tässä hieman taustoja .

terveisin Mauno Vilminko vuori-insinööri Sotkamo. gsm 040-4120249

ps. pidetään oma lippu korkealla,mutta talvivaaran lippu on valitettavasti pidettävä puolitangossa.