Vaadimme ruoan arvonlisäveron alentamista Saksan (7%) tasolle

Vieras

/ #128

08.11.2014 10:21

Todella huonopalkkaisia välittömästi auttava aloite. Itse olen työssäkäyvä ja ansaitsen nettona 1850 euroa. Laskujen ja vuokran jälkeen ruokaan jää korkeintaan 400 euroa kuussa. Sillä rahalla on elätettävä 4-henkinen perhe. Olen karsinut kaiken ylimääräisen mm. lehdet, harrastukset, kaiken mikä ei ole välttämätöntä. Sosiaalihuolto ei auta, on yritetty. Ei auta selitykset, että joudun ostamaan ruokaa välillä luottokortilla. Nykyään ruoka ei varmaankaan ole tarpeeksi monipuolista, koska kärsin anemiasta. Ikävä kierre, kun ei ole varaa ostaa monipuolista ruokaa, alkaa saiarstelu ja pitää ostaa lääkkeitä, jotka vievät taas kuukausittaisesta ruokamäärärahasta osan mikä johtaa siihen, että ruuasta pitää jälleen tinkiä. Muutin jo pienempään asuntoon ja itse nukun olohuoneessa. Ilman tätä ratkaisua en olisi saanut vuokraan kuluvaa määrää pienemmäksi. Vuoden alusta netto tuloista lähtee jälleen 150 euroa!! Se tietää sitä, että ruuan määrä ja laatu putoaa yli kolmanneksella. Mistään muusta ei ole varaa tinkiä kuin ruuasta. Muut kulut ovat kiinteitä. Olen jo kilpailuttanut puhelimet, sähköt, vakuutukset..kaiken mitä voi.