Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

"aasiksi sanottu"

/ #40011 Re:

01.08.2014 19:17

#40002: - Kristillisdemokraattien loppu lähenee

Olen muuten jo aika kauan aikaa miettinyt sitä, että mikä mahtaa olla vialla Yle Uutisissa. On oma henkilökohtainen kantani Yle Uutisiin, toiset saattavat olla toistakin mieltä.

Heinäkuun mittauksen uutisointi on osittain aika pielessä tekstin osalta, otsikossa ei niinkään virhettä. Siis mikä on pielessä mielestäni tässä jutussa? Tämä; tekstissä väitetään; "Kokoomuksen kannatus NOUSI kesäkuusta 1,5 ... prosenttiyksikköä." Sanokaa te viisaammat, jos tiedätte sanoa, olenko erehtynyt miten pahasti tässä hommassa? Kun mielestäni EI NOUSSUT. Ei noussut siksi, että virhemarginaali on +/- 1,6 prosenttiyksikköä, tutkimusmenetelmästä johtuen ei pystytä selvittämään tuon tarkemmin. Eikö pitäisi uutisoida vain pitemmän aikavälin muutoksista ja kehityksistä suuntaan ja toiseen?

Minun mielestäni menee juuri tuossa pieleen, että aletaan uutisoida pienen pienistä muutoksista tekstissä noin. Nobelia eivät varmaankaan ole minulle myöntämässä, mutta tämä kysymys on todella askarruttanut aina välillä. Osaako joku tähän sanoa jotakin.

OVATKO KD:N 0,4:N JA VIHREITTEN 0,2:N PUDOTUKSET SIIS TODELLISIA?

SAMALLA TÄSSÄ SELVIÄÄ MYÖS OLENKO AASI:)