Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Pink Butterfly

/ #39436 Re: Homojen pitäs mennä -mihin?

25.07.2014 02:33

#39433: Pappi - Homojen pitäs mennä

Sinä mikään pappi ole ! Valehtelija vain omasta puolestasi ja lähimmäistesi harhauttaja ( jäitpähän nyt kuitenkin ja sanoisinpa vielä,että  todella  helposti kiinni tuolla noin huonolla valehtelullasi) Minkä tapojen mukainen olet siis itse muille mistään  tavoista huomauttamaan.

Mikäli rippikoulun käymisellä on nuoreen mitään positiivista vaikutusta, niin sinun kohdallasi se vaikutus kylläkään ei ole toteutunut ,vaan on mennyt aivan hukkaan.

Itse olen muuten kyllä käynyt leiririparin aikanaan ja oli siinä jotain ihan kivojakin muistoja,tosin ehkä ne hyvät välipalat,leirinuotiot ja uimiset siellä  jäivät siitä kesästä parhaimmin mieleen , mutta hyvä niinkin-´no hard feelings about it´

Konfirmaatiokin sinänsä ihan hieno ja näyttävä seremonia siinä iässä,mutta ne siihen kuuluneet höpinät eivät kyllä   jääneet kovin hyvin mieleen. Tilaisuuden tunnelma kylläkin jäi  ja se aamu silloin siellä,melkein kymmenen vuotta sitten.

Oli jo tosin  sinäkin kesänä   ihan  muutakin hauskaa,eikä ripari yleensäkään nyt enää  mikään niin merkittävä koulutuksellinen etappi nuoren ihmisen elämässä  ollut,että sitä  ja sen käymistä jaksaisi sen jälkeen kovin montaa viikkoa muistella.

Käyty, jos on käyty ja sillä siisti ja hoidettu -olkoon nyt sitten   esim. ´äiskän´ mieliksi, ja lähisukulaisten tyydyttämiseksi, jos ei muuten.

Uskoisin ,että aika moni suhtautuu siihen siinä iässä juuri näin,eikä ajattele sitä yhtään sen syvällisemmin.

Muistan, että yksi tyttö taisi tulla silloin uskoon. Elokuussa  sen kristillisen kansanopiston sen  kesän riparilaisille järjestetyssä nuorten makkaranpaistoillassa hän sen kertoi.  Sanoi, etteivät diskotanssit kuuluneet hänen juhannukseensa ja oli muutenkin vähän umpimielinen-sen koommin en ole häntäkään nähnyt ja hyvin harvoin ketään muitakaan sieltä.