Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #38448 Re:

11.07.2014 15:25

#38426: -

päivitetty 10.7.2014 klo 20:25

MTV: KD:n piirijohtajilta tukea Päivi Räsäselle

Kristillidemokraattien puheenjohtajalla Päivi Räsäsellä on vahva tuki puolueen piirijohtajien piirissä, kertoo MTV Uutiset.

Kristillidemokraattien puheenjohtajalla Päivi Räsänen. Kuva: Heikki Saukkomaa / Lehtikuva

MTV Uutisten kyselyn perusteella useat piirijohtajat katsovat, ettei Kristillisdemokraattien puheenjohtajaa Päivi Räsästä kannata vaihtaa ennen seuraavia eduskuntavaaleja.

15 puheenjohtajasta viisi ei vaihtaisi Räsästä vaalien alla.  Vaihtamisen kannalla on vain kolme piirijohtajaa. Seitsemän piirijohtajaa ei ota asiaan tiukkaa kantaa. Näistä seitsemästä monet olisivat silti halukkaita tarkastelemaan puolueen tilannetta tai linjaa ennen vaaleja.

Piirijohtajat vaikuttavat olevan Räsäsen tukena puolueen eliittiä vahvemmin. Yle Uutisten kesä-heinäkuun vaihteessa tekemässä kyselyssä puoluehallituksen ja eduskuntaryhmän jäsenistä 10 oli halukkaita vaihtamaan Räsäsen ja kuusi halusi hänen jatkavan. Viisi ei ollut muodostanut vielä kantaansa ja viittä ei tavoitettu kyselyä varten.