Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #38427 Re:

11.07.2014 12:57

#38421: -

Ja sitten  Takkiraudan vintiltä:

Tarot eli tarokki on alkuaan italialainen kolmen hengen korttipeli.[1] Tarot-kortit ovat 78 kortin muodostama pakka, jota käytetään myös ennustamiseen[2], vaikkakin alkuperältään kortit on pelaamiseen keksitty [3] ja Tarot-pelejä pelataan edelleen yleisesti Italiassa, Ranskassa, Sveitsissä, Itävallassa ja Unkarissa.[4]

Taikausko ja irrationaalinen ajattelu on kokenut viime vuosina valtavan nousun. On horoskooppeja, astrologiaa, kiromantiaa, tarot-kortteja, i chingiä, feng shuita ja mitä lie rajatietoa enkeleistä elektroenkefalografiaan.

USKONTO,  TAIKAUSKO  JA RATIONALISMI

Siinä, missä modernismi katkaisi          siteensä menneisyyteen
ja sen suuriin kertomuksiin

- uskontoon, kotiin, isänmaahan,
kansakuntaan, talouteen
- sen haaksirikko 1900-luvun lopulla oli hirvittävä,     ja reaalisosialismin romahdus romahdutti myös
yliopistojen filosofiset tiedekunnat.

Marxismi oli humanisteille uskonnon korvike, ja sen luhistuminen
merkitsi myös filosofian rippeiden ja rationalismin luhistumista.
Postmodernismi on pohjimmiltaan nihilismiä.

Se kiistää rationalismin, objektiivisuuden, luonnontieteet - kaiken. Se kykenee vain rikkomaan, ei rakentamaan yhtään mitään. Länsimainen humanismi on kutonut itselleen ateismin, materialismin ja marxismin säikeistä köyden, josta on tullut sen hirttosilmukka. Ja länsimaisen filosofian ja humanismin pää on jo silmukassa.

Uskonnollisuus pääsääntöisesti suojaa irrationaalisuudelta ja taikauskolta. Sensijaan korkeakoulututkinto ei. Parhaimmin tämän näkee vertaamalla teknillisiä korkeakouluja yliopistojen humanistisiin tiedekuntiin - eroa on kuin yöllä ja päivällä. Siinä, missä teekkarinörtit ovat rationaalisia bittipäitä, humanistiopiskelijat ovat täysin irrationaalista väkeä.

Ja tämä täydellinen irrationaalisuus, kriittisyyden puute, logiikan ja luonnontieteiden vastaisuus sekä elämä tunteiden varassa näkyy kaikkialla, mihin humanistit ovat levittäytyneet. Pahimmin se näkyy naistenlehdissä, jossa horoskoopit ovat perinteisesti se kaikkein luetuin palsta, mutta myös muuallakin.