Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #37858 Re: Re: Re: Suomen Orcar-ehdokas vuodelle 2015

04.07.2014 21:03

#37850: - Re: Re: Suomen Orcar-ehdokas vuodelle 2015

"...ei johdonmukaisesti yhtenäistä ilmoitusta,"  Siis Raamatussa.

Tämä on niin sanotusti kokonaan katsojan silmästä kiinni,  tarkemmin sanottuna esiymmärryksestä.  Kun mielessä on valmis kaava siitä,  että Raamatussa ei ole mitään yhtenäistä linjaa,  niin kaikki löydetty saadaan tukemaan tätä linjaa.  Sitä oletusta vastaanolevaa aineistoa ei ole pakko ottaa millään tavalla huomioon.

Toinen seikka:  -   " tulkinnat olivat sen ajan tietämyksen mukaisia."

Mikään ihmiselämälle oleellinen ei silloinkaan puuttunut eritoten Paavalin  elosta kaiken hässäkän,  alttiuden   ja  vainon keskellä.  Kyllä Paavali on ajan hermolla yhä
tänäänkin.  Ei minkäänlaista tympeyden tai ummehtuneisuuden tunnetta tule hänen parituhatta vanhasta tekstistään.  Päinvastoin täysin tähän päivään iskevää tekstiä.  Mutta myös yli aikakausirajojen aina iankaikkisuuteen asti.  Etsipä jotain Paavalin rinnalle samanarvoista kyhäelmää,  ei löydy.

"

esimerkiksi

......1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan

1:18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään

......1:21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.