Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #36530 Re: Re: Re: Homofobia syytös on Propagandaa?

19.06.2014 19:07

#36522: Bögarnas fel - Re: Re: Homofobia syytös on Propagandaa?

".Siihen yleensä teillä  liittyy vielä voimakas halu  puolustaa nimenomaan tuota, tutkijoiden jo aikaa sitten  täysin kumoamaa,suorastaan viktoriaanista perua olevaa harhakäsitystä..........käsitettä´´viktoriaaninen tapakulttuuri."

Tuossa taidat viitata toivotukseeni "..itse kullekin säädylle. Hyvää juhannusta!" Olen pahoillani, jos tämä oli se, mikä loukkasi..... Puolustuksella on puheenvuoro, eli huvittavaa minusta on, kun tämä sananvaihto on linjalla...te olette hölmöjä, eipäs kun te olette hölmöjä. Tästä vois vetää johtopäätöksen, että kaikki olemme omalla tavallamme hölmöjä, no minä ainakin, myönnän. Tuo toivotukseni ei omasta mielestäni liittynyt mitenkään mainitsemaasi viktoriaaniseen tapakulttuuriin yläluokan piirissä kuningatar Viktorian hallinnon aikana ja joka oli myös kaksinaismoralismin aikakautta Englannissa.

Se on sanonnan tapainen meillä päin tämä...itse kullekin säädylle (edesmenneeltä naapurilta opittua) eli ei ole tarkoitettu loukkaavaksi. Varsinkin vanhempi miesväki käyttää ko. sanontaa tarkoittaen eri sukupolvia yms. varsinkin juhlista poistuessaan ja sitten kumarrus.

Oma ajatteluni ja uskoni perustuu Raamatussa kerrottuun: Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi, Ef.2:8-9..... Tarkoittaa meitä kaikkia. Vielä... jos sanon toista hölmöksi (mitä en halua sanoa), silloin korotan itseäni. Kuka meistä on parempi toista.

Otetaan uusiksi............ HYVÄÄ JUHANNUSTA!