Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #35635 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onko avioliittolain muuttamiseen aihetta?

05.06.2014 15:56

#35634: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onko avioliittolain muuttamiseen aihetta?

"Noinko tosiaan asian näet? Tässä on meillä näkemysero."

Noin todella näen. Visakorpi ei argumentoi pääsääntöisesti uskonnollisesti, vaan peittää uskonnolliset asenteensa muka-yleispäteviin totuuksiin. Tutkimustieto, jota hän siteeraa, on silkkaa havaintojen vääristelyä johtopäätöksissään.

"En henkilökohtaisesti usko sinun olevan vapaa tuosta asenteellisuudestasi, ...."

Tunnistan kyllä asenteellisuuteni. Se on sitä, että en hyväksy ihmisten vainoamista ja diskriminointia. Sen pitäisi BTW olla myös kaikkien Jeesuksen opin ytimen ymmärtävien uskovaisten asenne.

Asenteeseeni kuuluu myös se, että en niele mitä tahansa puppua, olipa sitä esittämässä mikä osapuoli tahansa -sellaista kyllä esiintyy kaikkien aatteiden ääriryhmissä. Tässä keskustelussa tuo puppu on tullut voittopuolisesti sieltä uskisten suunnalta - villeimpiä väitteitä viljeleviä "äärihomoja" ei täällä juuri ole vieraillut. Jos et osaa sitä puppua toisen näkökulman täällä esitetyistä argumenteista kohta kohdalta löytää, puheesi on pelkkää kärpästen surinaa.

"Kristittynä uskovana ihmisenä lähtökohtanani on...."

Meillä on todella näkemysero tässä. Jotta me molemmat voisimme elää näkemyksiemme kanssa, voimme sopia seuraavaa:

1. Minä en tule kertomaan lahkoonne, miten typeriä ajatuksenne ovat.

2. Minä kuitenkin kannatan tasa-arvoista avioliittolakia, joka antaa tasavertaiset oikeudet homolähimmäisilleni, hetero vaikka itse olenkin.

3. Sinä et tule kertomaan homoille mielipiteitäsi siitä, miten heidän, jotka eivät ole millään tavoin uskostasi riippuvaisia, pitäisi elää.

4. Sinä voit kaikessa rauhassa kieltäytyä avioliitosta itsesi kanssa samaa sukupuolta olevien kanssa.

5. Voit esittää käsityksesi homouden tuonpuoleisista vaikutuksista uskonlahkossasi sekä niille, jotka sitä tulevat sinulta kysymään. Viimeksimainitussa tapauksessa et kuitenkaan saa mennä väittämään, että uskonveljesi voivat tämän kysyjän parantaa homoudesta, koska silloin menet mielen puoskaroinnin syville mutavesille.