EI Tom of Finland -postimerkkiä Suomeen!

Vieras

/ #1429 Re: Aika hyvin vastattu no 1402

10.05.2014 19:52

#1426: noh sepä tästä.. - Aika hyvin vastattu no 1402

Raamattua kannattaa kaikkien lukea. Jos ei ole lukutaitoa, niin sitten voi kuunnella kristillistä radiokanavaa tai kristillisiä äänitteitä, on Raamattukin ladattavissa netistä kuunneltavassa muodossa, minä en sitä ole tosin tarvinnut.

Tunnen romaneja, joilla ei ole lukutaitoa, mutta jotka ovat tosiuskovaisia. Eli uskoon tulemiseen ei lukutaitoa tarvita, riittää, kun on kuullut evankeliumin ja uskonut sen ja sitten tunnustanut uskoaan naapureille ja työkavereilla. Jos on työtön, niin kuin minä tällä hetkellä, voi uskoaan tunnustaa vaikka työvoimatoimiston virkailijalle. Minä tein niin ja virkailija suuttui siitä ja ajoi minut ulos elinkeinotoimistosta. Mutta se on hänen häpeänsä.

Raamatussa ei monenlaista tyylilajia, on siinä ajoittain sadunomaistakin piirrettä, runoutta myös löytyy. Eli on jokaiselle jotakin, myös homolle ja ateistille. Simson oli lihaksikas mies, hänestä kerrotaan Tuomarien kirjassa. Simson oli vahva mies, joka mm. repi leijonan kappaleiksi paljain käsin; homoja tällaiset kertomukset varmaan miellyttävät eli Raamatun opiskelun voi skeptikko aloittaa vaikkapa siitä kohtaa.

Raamattu kertoo selvästi, että Jumala loi alussa taivaan ja maan; siinä kohtaa ei ole runoutta, eikä vertauskuvallisuutta, vaan se on faktatietoa. Ateistit, miksei homotkin väittävät, että mitään Jumalaa ei ole ja että ensimmäinen solu on kehittynyt maapallolle itsestään satojen miljoonien vuosien kuluessa. Ja siitä sitten elämä olisi pikku hiljaa kehittynyt monimuotoiseksi. Minä en tästä sen enempää nyt halua kirjoittaa, kun Jumala kehotti minua jättämään asian nyt sikseen, ja minähän yleensä tottelen Jumalaa.