Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

/ #34492 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etkö jaksaisi millään nousta ylös sohvalta?

26.04.2014 11:57

#34490: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etkö jaksaisi millään nousta ylös sohvalta?



Ehdin ihan vähän antaa esimerkkiä:  Ehkä tärkein  ja alkuperäisin tulee TV- maailmasta.  Sen sisältö on aikalailla saanut alkunsa 60-luvun pophuumasta,  joka hyvin äkkiä jakautui ilmeisesti moneenkin spektrin väriin,  alkuperäisinhän muuttui psykodeeliseksi popiksi,  joka jo etsi uuden hengellisenkin sisältönsä idästä.  Lienee muuten sateenkaarisuunnan pohjaa.
Popin,   ja eteenpäin mennessä rockin,  ulkoinen olemuskin jo kantoi uutta ihmiskuvaa,  sanattomalla ilmaisullaan.  Esim. Jimi Henrix äänimaailmoineen ja ruumiinkielineen.
Tähän pukeutui karkeaa raivoa,  seksin irtipäästämistä,  omaannapaan keskittymistä, historiatonta ylpeilyä.. ym. Murrosikää edellisen sukupolven poroporvarillisuutta kohtaan ja tästä nousevaa vasemmistolaisuutta.  Tämä vielä tänäänkin elää ja voi hyvin.  Ja on ehkä tärkein kulttuurinen sisältö monilla nykyliberaaleilla.  (Vaikuttaa myös meissä kaikissa)
En kyllä itsekkään poroporvarillisuutta pidä ihanteena,  päinvastoin.  Mutta radikalismi heitti pesuveden mukana pois elämälle välttämättömiä ja luovuttamattomia ulottuvuuksia.

Kun asiaa märehtii ja aukaisee television,  tulee kyllä heti mieleen,  että tämä laatikko on ollut välineenä uudenlaisen todellisuuden luomisessa niin monelle,  emmekä ketkään ole siitä aivan vapaat.  Ennen tietoisuus oli muutaman tärkeän  alkuperäisen asian vaikutuksen alaisena:  Luonnon,
.                                                                    ihmisten välisen yhteyden,
.                                                                     Ihmisen ja Jumalan  välisen yhteyden/osin liittyy myös luonto yhteyteen. 
Sen luonne oli kuuntelevampi,  syvempi ja vaatimattomampi.  Siihen liittyivät tietysti elämän aika kovatkin  olosuhteet,  ja tähän kamppailuun liittyvä elämän vaiheiden synnyttämä  nöyryys.