Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #33594

07.04.2014 23:00

Körttiriveissä kannetaan huolta liikkeen linjasta

– Olemme olleet yhteydessä Herättäjä-Yhdistyksen johtoon ja yrittäneet saada keskustelua aikaan herännäisyyden sisällä. Olemme tehneet jutun aiheesta Hengelliseen Kuukausilehteen, mutta emme ole saaneet sille julkaisulupaa. Olemme ottaneet aiheen esille Herättäjä-Yhdistyksen tapahtumissa, ja joka paikassa on ilmaantunut uusia, joilla on sama huoli herännäisyyden tämän hetken tilanteesta, Jouko Kukkonen kertoo.

Kukkosen mukaan aito hengellinen ja körttiläinen elämä ei enää heijastu seurapuheissa entiseen tapaan.

– Aito hengellinen körttiläinen elämä on hyvin Kristus-keskeistä. Siinä on olennaista lyhyt armojärjestys, jossa on syntinen ihminen ja ristiinnaulittu Kristus. Jos ristiinnaulittu Kristus puuttuu puheitten sisällöstä, silloin se ei ole aitoa körttiläistä, eikä hengellistäkään. Tätä suuntausta, joka körttiläisyydessä nyt on, voisi kuvata sanalla 'yhteiskunnallisuus', Kukkonen sanoo.