Kannabis lailliseksi

Takinkääntäjäkö?

/ #3095 Mielipiteen saa vaihtaa

29.07.2011 16:33

Kerron tässä nyt oman tarinani. Olin vielä hetki sitten niitä putkiaivoja, joiden mielestä kannabis on itse paholaisesta, koska se on huume!! ja tekee ihmisistä turtuneita sekopäitä. Suutuin eräälle kaverillenikin kun kuulin hänen pössytelleen. Tuomitsin ja moralisoin koko touhua ja puhuin pelkkää tekopyhää moskaa. Kuinka ollakaan, päätin viimein avartaa maailmankuvaani ja tehdä jotain radikaalia. Kyllä, kokeilla jointtia. Olin väärässä kaikilla tavoin. Minusta ei tullut sekopäistä turtunutta ihmisriekaletta, vaan maailma tuntui pitkästä aikaa paremmalta paikalta elää - jotain mitä alkoholi ei ole koskaan kunnolla tehnyt. Kannabis ei ole piru, joka vaatii sielusi maksuksi hetken huumasta, vaan se on ystävä ainakin jos käyttö pysyy kohtuuden rajoissa. Tajuan toki, että jos joka päivä käyttäisin niin siitä varmasti tulisi jotain ongelmia pidemmän päälle. Kaikki _liika_ on aina pahasta. En ole tuntenut tulleeni riippuvaiseksi tai muutenkaan mennyt pilalle. Kannabis ei ole mikään mörkö; alkoholi ja siitä johtuva ainainen krapula on. Ei oikeastaan enää edes tee mieli holia.