Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Valitse nimimerkki |
/ #33147 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:30.03.2014 21:02#33144: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "- Jeesushan ei sanonut mitään sen takia, että sellainen ajatus oli vallalla." Väärin: tarinoita käytettiin tietynlaisen opinkappaleen levittämiseen, jolloin tarinan opista tuli jonkinasteinen normi vaikutuksen alaisten ihmisten keskuudessa. "En vieläkään käsitä lainaamasi/ajatustasi, että Herran sana - viittaisi tooraan. Mielestäni se viittaa ehdottomasti ainoastaan Jeesukseen." Paavali kapinoi radikaalisti vanhoja lakeja vastaan, mutta ei hän niiden vaikutukselle täysin immuuni ollut. "Niinpä Paavali ja konservatiivisemmat juutalaiskristityt taistelivat kiivaasti siitä, kumman puolella on Raamattu – vastakkain olivat vanha perinne ja uudet ekstaattiset kokemukset ja niiden pohjalta tehty radikaali VT:n uudenlainen selittäminen, joka Paavalin kohdalla merkitsi välillä ankaraa väkivaltaa VT:n tekstin kirjaimellista merkitystä kohtaan ja varsin luovaa ja vapaamuotoista VT:n uudelleentulkintaa, jossa sanamuodoistakaan hän ei pitänyt aina kiinni. Paavalin kirjeiden teologia sisältää eri tilanteissa syntyneitä ja keskenään ristiriidassakin olevia, eri suuntiin käyviä vastausyrityksiä lakiongelmaan. Paavali ei luopunut juutalaisesta identiteetistä, vaan piti itseään tosi juutalaisena." http://www.argumentti.fi/argumentti/2011/10/jeesus-paavali-juutalaisuus/ "Mitä tarkoitat lukemattomilla kerroilla, jolloin hän olisi voinut vakuuttaa kuulijansa?" Paavalihan joutui päinvastoin usein sanaharkkaan henkilöiden kanssa, joiden olisi kaiken järjen mukaan olla Jeesuksen lähipiiriä, siis juutalaiskristittyjä. Jeesus ei muuttanut lakia, vain sen tulkintaa. Paavali oli tässä paljon radikaalimpi. |
|
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Vetoomus Kivelänrannan melontakeskuksen säilyttämisen ja uusimisen puolesta
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
12830 Luotu: 27.09.2024
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
5306 Luotu: 27.09.2024
Suomen valtion on pyydettävä anteeksi Israelilta
4166 Luotu: 27.09.2024
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
1454 Luotu: 27.09.2024
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
773 Luotu: 28.09.2024
Pelastakaa Pyynikin Aikamatkat ja Koko kylän piha
2358 Luotu: 09.03.2022
Elokapinan toiminta tulee kieltää Suomessa
1198 Luotu: 28.06.2024
Tavoitteena turvallisempi huominen: Kevyen liikenteen väylä Karttulantielle välille Haminalahti-Pihkainmäki
382 Luotu: 25.09.2024
Eteläisen Kouvolan koulujen säilyttämisen puolesta!
318 Luotu: 30.09.2024
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
18453 Luotu: 11.09.2024
Vetoomus Ruoveden seurakunnan itsenäisenä säilyttämisestä
228 Luotu: 28.09.2024
Vaadimme raudanpuutteen tunnustamista sekä tasa-arvoista hoitoa
15121 Luotu: 20.10.2022
Vesangan lähikirjasto pitää säilyttää!
201 Luotu: 26.09.2024
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
2860 Luotu: 13.01.2023
Uusi Päivän jäänti Yle Areenaan
4465 Luotu: 30.06.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
13588 Luotu: 15.07.2023
Vastustamme Eurajoen kunnan kyläkoulujen lopettamista
295 Luotu: 27.09.2024
Vaadimme, että Suutarilan ala-asteen ja Suutarinkylän peruskoulun yhdistymisen jälkeiset luokkajärjestelyt otetaan uudelleen tarkasteluun
109 Luotu: 03.10.2024
Patrikkasuon turvetuotantohankkeesta on luovuttava
741 Luotu: 02.04.2024
Kassapalvelut takaisin Saarijärven Aarresaareen
417 Luotu: 24.09.2024