Haasta Jyrki Katainen elämään 3kuukautta toimeentulotuella!

Vieras

/ #358

28.03.2014 15:30

Ajattelin jo 90 -luvun laman aikana, ollessani työttömänä kahden pienen lapsen yksinhuoltajana, että kaikken päättäjien pitäisi olla vähintään puoli vuotta ilman palkkaa, työtä, , asua pienessä vuokra-asunnossa tai olla asunnototon, kulkuvälineenä enintään kerrätyskeskuksen polkupyörä. Kaikki etuudet, joita heillä on ollut, pois. He joutuisivat aivan kuin muutkin köyhät hakemaan kaikkia "etuuksia", kuten toimeentulotuki, asumistuki. Lääkäriin he pääsisivät vain kaupunkien ja kuntien lääkäriasemille. Työvoimatoimistossa tarjottaisiin ei oota tai osa-aikaista siivoojan pätkätyötä.Myös muut Suomen rikkaat saisivat saada elämyskokemusen samalla tavalla.Sitten vasta saisiva arvioida, ovatko työttömät itse aiheuttaneet nuoria ammattitaitoisia aikuisia jotka ovat välillä pätkätöissä, välillä työttöminä. He asuvat kuitenkin jo possa kotoa. Olen edelleen nykymittareiden mukaan pienipalkkainen; bruttotulot kokemuslisän kanssa n. 2000€ kk. Pyrin avustamaan lapsiani työttömyysaikoina, työttömyyskorvaukset viipyvät, toimeentulotukea ei myönnetä. Olen Jumalalleni kiitollinen työpaikasta, mielestäni kohtuupalkasta,asunnosta, siitä ettei tarvitse kärsiä paniikkihäiriöistä velkajärjestelyn, toimeentulon tiukkuuden yms. vuoksi. Kuinka on, päättäjät, onko teillä sydäntä, omaa tuntoa? Kykenettekö luopumaan omaisuuksistanne säästötalkoissa johon köyhiä pakotatte?