Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Surullinen

/ #29202 Ymmärrän ja en ymmärrä

21.02.2014 13:56

Mitä se teitä niin kovasti häiritsee, että homoseksuaali menee maistraatissa naimisiin? Kirkot voisivat itse edelleen päättää, keitä vihkivät, mutta maistraattivihkiminen tulisi suoda. Se ei ole teiltä pois. Ja mitä adoptioon tulee, kun täällä niin moni huutaa että lapsella on oikeus äitiin ja isään. Mites ne yksinhuoltajat, joiden mies ja lapsen isä on kuollut/lähtenyt ennen lapsen syntymää, tuleeko kyseeseen huostaanotto ellei nainen löydä miehen mallia lapselleen? Entä ne täysi-ikäiset, yksinasuvat ja sinkut jotka saavat Suomessa adoptoida ILMAN MIESTÄ/NAISTA kumppaninaan, ollen valmiita kasvattamaan lapsen täysin yksin ilman sitä vastakkaisen sukupuolen mallia?

Suomessa on kiitettävä määrä lapsia joita voisi adoptoida/sijoittaa sijaiskoteihin. Sijaisperhe ei ole mahdotonta, vain vaikeampaa kuin heteroille. Itse olin huostaanotettu lapsi(alkoholismi, väkivalta ja mielenterveysongelmat vanhemmilla), en saanut sijaisperhettä vaan vietin lapsuuden ja teini-iän julkisessa sijoituskodissa, missä oli muitakin huostaanotettuja lapsia. Kellään henkilökunnan jäsenellä ei ollut aikaa kuunnella huolia koulusta, kiusaamisesta, omasta epävarmuudesta... Tätini tuttavapariskunta (homoseksuaaleja, iik)olivat mulle se tuki ja turva, jotka jaksoivat kuunnella, neuvoa, rohkaista. Myös ensimmäiset neuvot tyttöystävän suhteen tulivat näiltä kahdelta mieheltä. En ajatellut heitä homoina, vaan ihmisinä jotka halusivat auttaa. Heteroseksuaaliksi kasvoin, teini-iästä on mukana ollut sama tyttöystävä. Ja jos haluan mennä perheen luokse aterialle tyttöystäväni kanssa, menen näiden kahden miehen luokse sekä tätini. He ovat perheeni, ei vanhempani jotka antoivat alkoholin olla mua tärkeämpiä.

Rakkaus toista ihmistä kohtaan ei ole teiltä pois. Ymmärrän jos uskonnolliset ihmiset eivät tahdo kirkkojen vihkivän homoseksuaaleja ja se onkin jokaisen kirkon itse päätettävä. Maistraatti ei kuulu kirkkoon millään tavalla. Missä on tasa-arvo, jos Suomessa vuonna 2014 kaksi toisiaan rakastavaa, täysi-ikäistä ihmistä eivät voi mennä naimisiin vain siksi, että koette sen olevan uhka teille ja lapsille?