Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #28145 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

09.02.2014 22:32

#28140: - Re: Re: Re: Re: Re:

Juu,  kyllä nyt luin jo tuolla aikaisemmassa kohdassa olleen saman vinkin.  Olet varmaan ihan tarkkaan mennyt tuon läpi.
Jäikö sulle kuva,  että hän olis mennyt harhaan isoissa asioissa.  Miten mulla on sellanen ajatus,  että nuo ajankohdat ovat ainakin näissä myöhemmissä pettäneet,  mutta sisältö ei.  Vähän tuo eri äidinkieli vaikeuttaa tarkkaa havainnointia,  mutta esim tuo WTC-tragediahan  oli niin suuri ja massiivinen tapahtuma,  että voisi ajatella sen olleen kuin koko kaupunki.  Mutten kaikkea lukenut.
Oletko sitämieltä että profeetallisuus VT:ssä on sama asia kuin UT:ssa?  Vanhassahan se oli harvinaisen selkeää,  että jos prof. ei paikkaansa pitänyt,  se oli profeetan loppu.  Uusi Testamenttihan arvioi profetoimistakin vajavaiseksi.

Mutta on hyvä,  että koitetaan arvioida. Mua puhuttelee Wilkersonin aito rakkaus ja nöyryys. Ja ehkä juuri se suuri nöyryys,  hän uskaltaa olla niin vähäinen kuin ikinä,  kantaen vain Jumalan suuruutta.  Tai siis hän ei alkuunkaan ole itsestään tietoinen,  sitä se kai paremminkin on,  tässä suhteessa vilpitön kuin lapsi.
Sellaset normaalit roolipelit puuttuu häneltä kokonaan.   Koen hänet yhtaikaa enkelinä,  profeettana ja paimenena.